علوم پزشکی: علت مرگ دانش آموز 11 ساله قمی اختلال در عملکرد کلیه و ایست قلبی بود/ سه هفته به مدرسه نرفت; هیچ مورد مشکوکی از مسمومیت در مدرسه وی گزارش نشده است

علوم پزشکی: علت مرگ دانش آموز 11 ساله قمی اختلال در عملکرد کلیه و ایست قلبی بود/ سه هفته به مدرسه نرفت;  هیچ مورد مشکوکی از مسمومیت در مدرسه وی گزارش نشده است

دانشگاه علوم پزشکی قم در اطلاعیه ای چگونگی فوت این دانشجوی قمی را تشریح کرد و اختلال در عملکرد کلیه و ایست قلبی را علت مرگ وی اعلام کرد.

دانشگاه علوم پزشکی قم در پی اکاذیب و سوء استفاده غیراخلاقی رسانه های غربی در خصوص درگذشت دختر 11 ساله ای به نام فاطمه رضایی، ضمن تسلیت به خانواده داغدار وی و تنویر افکار عمومی، به همشهریان عزیز یادآوری می کند: روز چهارشنبه 12 اسفندماه ساعت 15:14 مرحومه خانم رضایی به دلیل درد شکم به همراه پدر و مادرش به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کردند و پدر و مادرش در مورد سیر بیماری توضیح دادند و گفتند علیرغم درمان و مراقبت در منزل. چند روزی می گذرد حال دخترشان بهتر نشده است. پزشکان درمان اولیه را آغاز کردند و طی 10 دقیقه صبح روز پنجشنبه 13 اسفندماه بیمار را برای معاینات بیشتر و درمان تخصصی به بیمارستان حضرت فاطمه معصومه (س) منتقل کردند.

با توجه به معاینات بالینی پزشکان بیمارستان، بیمار در بدو ورود به اورژانس دچار مشکلاتی از جمله اختلال در عملکرد کلیه و علائم بیماری عفونی شده و بلافاصله در بیمارستان بستری شد.

با توجه به نتایج آزمایش اوره و کراتین رضایی به دلیل اختلالات کلیوی افزایش یافته است و از طرفی با توجه به وجود عفونت در خون وی، پزشکان تشخیص بیماری ویروسی تنفسی (مشکوک آنفولانزا) یا ثانویه را پیشنهاد می کنند. عفونت های باکتریایی، اما BMI بالا و افت شدید پلاکت خون بر مشکلات قبلی بیمار افزوده شد و با وجود تلاش کادر درمانی، متاسفانه در ساعت 18 همان روز دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.

لازم به ذکر است مرحومه خانم فاطمه رضایی به مدت سه هفته به مدرسه نرفت و از طرفی هیچ مورد مشکوکی مبنی بر مسمومیت در مدرسه تولیت محل تحصیل ایشان گزارش نشد.

در پایان با ابراز تأسف و تأثر، از خداوند منان برای این عزیز از دست رفته غفران و برای خانواده بزرگوارش صبر مسئلت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید