علی دایی و یک فرصت بسیار هیجان انگیز!

در واقع فقط یک نفر می تواند برنده این جایزه شود. پس از قهرمانی در جام جهانی در ورزشگاه لوسیل در 18 دسامبر، لیونل مسی یک مدعی منطقی برای جام نقره ای فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال در سال 2022 است. همانطور که در فینال، کیلیان امباپه، هم تیمی فرانسوی او در پاری سن ژرمن، احتمالاً خواهد داشت. قبول شکست و دوم شدن هر چیز دیگری یک شگفتی بزرگ خواهد بود.

سومین کاندیدا کریم بنزما از رئال مادرید است که جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در نیمه اول سال لوس بلانکوس را به قهرمانی لیگ قهرمانان رساند. به هر حال، او توپ طلا را که قبل از جام جهانی توسط مجله تخصصی «فرانس فوتبال» اعطا شد، به او برد.

نکته قابل توجه این مراسم به عدم حضور آلمانی ها در آن مربوط می شود. هیچ مربی آلمانی به جمع سه تیم برتر راه پیدا نکرد. یورگن کلوپ (2019 و 2020) و توماس توخل (2021) اخیراً به این موفقیت دست یافتند. در واقع فاجعه قهرمانی جهان اجازه انتظارات دیگر را نداد. حالا وقتی صحبت از بالاترین شایستگی ها می شود، فوتبالیست های آلمانی جایی در بین نامزدها ندارند. تنها استثنا کاترین برگر است. دروازه بان 32 ساله چلسی در بین سه نامزد نهایی قرار داشت.

علی دایی و یک فرصت بسیار هیجان انگیز!

گفته می شود علی دایی به عنوان مهمان فیفا در مراسم گالا دوشنبه شب حضور خواهد داشت. نشستن دایی در بین قهرمانان فعلی فوتبال جهان در پاریس نشان از این دارد که جیانی اینفانتینو رئیس فیفا واقعا او را دوست دارد و اصلا دور از ذهن نیست که دایی اولین جایزه فیفا را به لیونل مسی تقدیم کند. فرصتی هیجان انگیز برای ایرانی ها.

دیدگاهتان را بنویسید