علی کریمی چگونه پیروزی ایران را تثبیت کرد؟

کی روش هافبک دفاعی محبوب که پس از اتفاق بد مقابل تیم قدرتمند انگلیس در یک تورنمنت رسمی کار خود را با تیم ملی آغاز کرد، این بار عملکرد تحسین برانگیزی مقابل ولز داشت و به شکلی ظریف اما تاثیرگذار در کسب این سه امتیاز نقش خود را ایفا کرد. در دو صحنه نیز مهم این است که بازی او خودش را نشان داد.

ابتدا به صحنه اخراج هنسی دروازه بان باتجربه ولزی بازگردیم. جایی که مهدی طارمی با پاس فوق العاده علی کریمی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت و در نهایت با کارت قرمز داور به دروازه بان ولز، زمینه برای حملات بیشتر ایران در دقایق پایانی فراهم شد.

اما اوج کار کریمی در این دیدار، فشار شدید او روی گرت بیل در دقیقه 97 بازی بود. درست در جایی که کاپیتان باتجربه ولز تصمیم گرفت با نگه داشتن توپ روی خط تماس، گرفتن یک پرتاب یا خطای احتمالی بازیکنان ایران، فشار را از روی تیمش بردارد، اما علی کریمی با زیرکی نه تنها اشتباه نکرد، بلکه به میدان رفت. فشار روی، ستاره سابق رئال مادرید، یک خطا از او گرفت تا اولین گل ایران در این بازی را از همان توپ به ثمر برساند.

علی کریمی چگونه پیروزی ایران را تثبیت کرد؟

در حالی که یکی از آزاردهنده ترین رفتارهای بازیکنان ایران در این مواقع، فشار بیش از حد به مدافع و اعلام خطای سریع دستیاران است، این بار کریمی بسیار مراقب بود تا مرتکب خطا نشود و در نهایت او نیز به بازی خود رسید. سهم این پیروزی جز شادی گروهی نبود.

علی کریمی چگونه پیروزی ایران را تثبیت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید