عملیات طوفان الاقصی شکست و فصاحت بزرگی برای رژیم صهیونسیتی بود

فرمانده ارتش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص اظهار داشت: این نیرو توانایی حرکت سریع را دارد و در زمان جنگ رشد آنها بیشتر از افول است.

سردار سلامی تاکید کرد: این قدرت بزرگ در مبارزه و پاسداری از ارزش های امت اسلامی حد و مرزی نمی شناسد و منطق پاسداری از حرم برای آنها منطق جذاب و مهمی است.

فرمانده سپاه همچنین گفت: در حال حاضر نیروی مقاومت بسیج در عرصه های دیگر از جمله کاهش فقر و محرومیت نیز نقش آفرینی می کند.

سردار سلامی در بخشی از سخنان خود در این نشست با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد: تحرکات دیپلماتیک کشور در روزهای اخیر قابل تقدیر بوده و در خصوص این تحولات قابلیت های انتقالی خوبی را به نمایش گذاشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین گفت: کاری که امروز صهیونیست ها انجام می دهند خودکشی است.

وی با تاکید بر اینکه این جبهه باطل فرو خواهد پاشید، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نمی تواند یک جنگ طولانی مدت را تحمل کند و این جغرافیا به گونه ای است که هر شکستی می تواند آخرین شکست باشد.

سردار سلامی با اشاره به هزینه های هنگفت اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی پس از جنگ و ظهور مهاجرت های برگشتی در این منطقه گفت: آنچه باعث تداوم جنگ شده نیازهای شخصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. زیرا با پایان این جنگ باید محاکمه شوند

فرمانده این رژیم با بیان اینکه این جنگ ارتش رژیم صهیونیستی را خسته کرده است، گفت: عملیات حمله به الاقصی شکست خورده و گویای حرف های رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم است.

سلامی همچنین گفت: در جریان این اتفاقات نسل جدید فلسطینی ها آموختند که باید با چه کسانی بجنگند، روش های مبارزه با اشغالگران تغییر کرد و قطعا سلاح در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی نداریم و می بینیم که در حال حاضر مقدار کمی از ظرفیت جریان مقاومتی فعال شده و همین مقدار به دشمنان فشار آورده است.

سردار سلامی در بخشی دیگر از سخنان خود در این دیدار اظهار داشت: به فضل الهی تحول جالبی در دنیا رخ داده است که شاید در کوتاه مدت قابل مشاهده نباشد اما قطعا آثار بلندمدت آن مشخص خواهد شد. و آن اینکه انقلاب اسلامی زمانی که مرزها قطع شد و اسلام حاکمیت قدرت را تشکیل داد، ساختارهای قدرت در نقاط مختلف جهان شکل گرفت و این ساختارها به هم پیوند خوردند و جغرافیای مقاومت را تشکیل دادند و جبهه مقاومت ایجاد شده.

فرمانده سپاه ادامه داد: پس از این اتفاقات، دشمنان ما مجبور به ترک مخفیگاه های استراتژیک خود شدند و درگیری از سطح رهبری به تاکتیکی تغییر یافت و دشمنان مجبور شدند مستقیماً به توسعه نظامی بپردازند، اما این گسترش به قدری گسترده شد که آنها را درگیر کردند. خود پدیده گسترش بیش از حد را تجربه کردند.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر با پدیده افول مواجه هستند، گفت: بعد از این تحولات دنیا به جایی رسیده است که ظرفیت سیاسی برای حل چالش ها ناکارآمد است و جنگ در حال ظهور است و نمونه آن را شاهد بودیم. مشکل در بحث اوکراین اکنون آمریکایی ها در حوزه تاکتیکی نیز متاثر شده اند و پایگاه های آنها نیز مورد حمله قرار می گیرد، مانند کشتی که به تصرف انصارالله یمن درآمد.

وی بیان کرد: این رویدادها پیامدهای راهبردی گسترده ای داشت و نشان داد که معادله جدیدی در این منطقه حاکم خواهد شد و این «قدرت های مسلط» توان امنیتی خود را از دست خواهند داد و این نیروها به تدریج ناکارآمد خواهند شد. هر چه تهدید کنند، هیچ کس نمی ترسد. در حال حاضر ترجیحات سیاسی دولت ها با نظام سلطه متفاوت شده است و متحدان قدیمی با ترجیحات سیاسی خود کار نمی کنند.

وی ادامه داد: ائتلاف های سرسختی که زمانی ماه ها در یک جنگ با هم می جنگیدند دیگر نمی توانند تشکیل شوند و این به دلیل فرسایش همه نیروهای آنها اعم از قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی است.