عملیات هوایی علیه داعش در استان الانبار عراق ادامه دارد


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892389

یگان اطلاعات امنیتی عراق در بیانیه‌ای از اجرای عملیات هوایی علیه تروریست‌های داعش در جنوب رطبه در استان الانبار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری عراقی واع، واحد اطلاعات امنیتی عراق از انجام عملیات هوایی علیه تروریست های داعش در جنوب رطبه در استان الانبار خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگان اطلاعات امنیتی عراق در بیانیه ای به انجام عملیات ویژه و پیشگیرانه علیه تروریست های داعش زیر نظر فرماندهی ستاد مشترک و بر اساس اطلاعات دقیق یگان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: یگان ویژه ارتش عراق با بالگردهای نظامی خود بامداد امروز چهارشنبه در جنوب شهر رطبه عملیات هلی برد را انجام دادند که پیش از این عملیات، نیروی هوایی عراق 6 حمله به مواضع داعش انجام داد.

از سوی دیگر سامانه امنیت داخلی اقلیم کردستان عراق از دستگیری 17 تروریست داعشی در مناطق مختلف استان سلیمانیه خبر داد.

این تروریست ها در ولسوالی های سلیمانیه، جمجل، تکه و باریکه دستگیر شدند.

هفت تن از این تروریست ها تحت تأثیر افکار افراطی از طریق شبکه های اجتماعی و تبلیغ فعالیت های تروریستی بودند.

منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: اعضای این شبکه تروریستی پس از سازماندهی خود، ابتدا قصد داشتند چندین افسر و فرمانده ارشد نیروهای پیشمرگه را به هلاکت برسانند و تعدادی از مقرهای حزب را منفجر کنند. متهم طرحی یکپارچه برای کشتن تعدادی از شخصیت های مذهبی که داعش به عنوان کافر اعلام کرده بود، طراحی کرد. این تروریست ها همچنین در درگیری با نیروهای امنیتی در بازار سلیمانیه در 14 اوت 2022 نقش داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید