عنکبوت مقدس بدترین فیلم جشنواره کن از نظر تماشاگر/ توهین به ساحت مقدس امام رضا در این فیلم محکوم است.


ساعت: 20:09
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842685

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با بیان این موضوع؛

عباس عباسپور گفت: فیلم‌های عنکبوت مقدس و برادران لیلا که در جشنواره کن به عنوان برترین‌های جشنواره کن انتخاب شدند، جزو بدترین فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۲ از نظر تماشاگر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس عباسپور مجری کرمانی در گفتگو با راه آرمان در واکنش به اظهارات علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی در جشنواره فیلم کن 2022 فرانسه علیه ایران اسلامی و سیاه شدن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: اعلامیه کن بر اساس عوامل هنری است، در حالی که سیاست واقعی آن کاملاً جهت‌دار و رویکرد سیاسی به انتخاب آثار است.

وی افزود: فیلم‌های عنکبوت مقدس و برادران لیلا که در جشنواره کن به‌عنوان بهترین‌ها انتخاب شدند، از نظر تماشاگران در جشنواره کن 2022 جزو بدترین فیلم‌ها هستند و این پیام را می‌رسانند که وجود دارد. تضاد کامل بین تماشاگر و هیئت داوران جشنواره است و درگیر ساختن مخاطب در ساختار حرفه ای این فیلم ها در حین ساخت فیلم برای مخاطب بی معنی است.

عباسپور خاطرنشان کرد: فیلم عنکبوت مقدس ویژگی های یک فیلم استاندارد و کاربرپسند را ندارد، بار منفی و سیاهی موجود در این فیلم حتی مخاطبان غیرایرانی را نیز تحت تاثیر قرار داده و کام مخاطب و اتفاق و شخص فیلم را کام خود کرده است. ، تصویری از مشهد مقدس به شکل تار عنکبوت در مرکز حرم مطهر امام رضا (ع) به نمایش درآمده است و این در واقع هجمه ای به باورهای مذهبی مردم ایران است.

وی گفت: عنکبوت سیاه فیلمی ضد مذهبی و ضد شیعی است که به تفکر دینی می پردازد. اگر فیلم توهین آمیز و سیاه است، شاید بهتر باشد نظر داوران را به خود جلب کنید.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان گفت: زهرا امیرابراهیمی که با پیشینه ای روشن و اتفاق خاصی که برایش رخ داد از ایران رفت و به یکباره به شهرت و شهرت رسید در حالی که بازیگران مطرح و با سابقه بازیگری نتوانستند. رتبه بندی این جشنواره بازیگر بدترین فیلم جشنواره به عنوان بهترین بازیگر جشنواره از نظر تماشاگر معرفی می شود که در اینجا ماهیت سیاسی جشنواره ثابت می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم صادقانه عنکبوت مقدس را نقد کنیم قطعاً انتقادات و مشکلات زیادی خواهد داشت، باید در فرهنگ خود بگذاریم که سرزمین و اعتقادات خود را به پاداش و رتبه و مقام نفروشیم.

عباسپور خاطرنشان کرد: داوران جشنواره فیلم کن فرانسه افرادی بودند که فیلم سیاه و سفیدی درباره ایران ساختند، از مدیران می خواهیم که واقع بینانه عمل کنند و باعث افتخار کشورمان شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان در پاسخ به افرادی که این حرکت را برای زهرا امیرابراهیمی موفقیت می دانند، گفت: موفقیت و تعالی متفاوت است. موفقیت این نیست که نام شما در یک جشنواره برده شود و شما یک بار از صفر باشید.» بدون هیچ تجربه هنری در این جشنواره جایزه گرفت.

وی ادامه داد: به محض نمایش در بدترین فیلم از نگاه مخاطبان بازیگر زن برتر نشان از سرمایه گذاری منظم و مورد انتظار دارد. برجسته کردن نام زهرا ابراهیمی به معنای موفقیت و دور شدن او از ارزش های دینی و ملی نیست.» به فیلم هایی که خشونت جامعه آمریکا را در این جشنواره نشان می دهد توجه کنید.

عباسپور افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری آزاد و باثبات است و در مقایسه با کشورهای همسایه که بویی از دموکراسی نبرده‌اند، همه آزادند که انتقاد کنند، اما بعد از روابطشان با آمریکا صحبتی از ضد دمکراسی بودن آنها نیست. اقدامات.”

وی گفت: اکثر بازیگرانی که سن و درخشش خود را در جشنواره کن و جشنواره های دیگر در بدنه انقلاب اسلامی و در فضایی که جمهوری اسلامی برای آنها ایجاد کرد، به دست آوردند، چرا قبل از انقلاب موفق نشدیم؟ جای خوبی برای این افراد بود که آرام و با برنامه رشد کنند.

عباسپور گفت: بی انصافی است که افرادی مانند تاران علیدوستی این همه خدمات و امکانات را در کشور نادیده بگیرند و در راهپیمایی هایی که صدایشان در گوشه و کنار دنیا به گوش می رسد زبان به سیاهی باز کنند؛ چرا به اتفاقات مثبتی که افتاده اشاره ای نمی شود. در این کشور خدماتی در عرصه فرهنگ و هنر برای شما در رسانه ملی و شبکه سینمای خانگی، تئاتری که در این سرزمین به روی صحنه آمدید، فیلمی که در سینمای این سرزمین اکران شد. منتشر شد و مجوزهایی که از رهبری این کشور گرفتید و بودجه فیلم هایی که از ساختار بودجه این کشور دریافت کردید باعث شد به اینجا بیایید.

وی گفت: مردم ما همه را می شناسند و برایشان ارزشی قائل نیستند، سعی می کنند با همدردی با مردم خود را سیاه پوش نشان دهند و به بهترین شکل ظاهر شوند در حالی که امروز دلسوز مردم آبادان هستند. برای بیرون آوردن مرده ها از زیر آوار زحمت می کشند و شبانه روز برای این مردم کار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید