عواقب بازی دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی برای کی روش

عواقب بازی دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی برای کی روش

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی به مصاف نیکاراگوئه رفت. در این شرایط این دیدار تنها 10 روز مانده به جام جهانی 2022 قطر برگزار شد. قبل از مسابقه، موقعیت شرکت کننده در نظر گرفته شد

در جدیدترین رده بندی تیم های ملی جهان، نیکاراگوئه در رده 142 جهان قرار دارد. پایین تر از بوروندی و بالاتر از استواتینی، لیتوانی، هنگ کنگ و مالزی و همین جایگاه پایین انتقادات فدراسیون فوتبال و کی روش را برای انتخاب چنین حریفی برای دیدار تدارکاتی به دنبال داشته است.

نیکاراگوئه در بهترین حالت خود در دسامبر 2015 در رده 92 جهان قرار گرفت که بهترین جایگاه نیکاراگوئه در رده بندی فیفا است. در نهایت با نتیجه یک بر صفر از سد این تیم گذشتیم و به گفته بیرانوند در ابتدای بازی تصور می شد تیم ملی با گل های بیشتر پیروز شود. از این نظر رقیبی برای سورپرایز بود.

اما اتفاق شگفت انگیز دیگری در جریان مسابقه خود را نشان داد و تلخی این دیدار به موقعیت پایین حریف ختم نشد. در هوای سرد تهران، بازیکنان رقیب درگیری فیزیکی بسیار شدیدی با تیم ملی ایران داشتند. چیزی که کیلومترها با بازی جوانمردانه و حتی بیشتر از قبل از جام جهانی فاصله داشت. این در حالی است که شاگردان کی روش خود را برای جام جهانی آماده می کنند و قبل از این رقابت ها کاملا نگران مصدومیت شدید بودند.

صحنه ابوالفضل جلالی علاوه بر اینکه امید ابراهیمی به دلیل پارگی با مشکل مصدومیت مواجه شده است، روی صورتش می افتد. دیدارهای پشت سر هم با پورالیگنجی که سابقه مصدومیت جزئی هم در تمرینات تیم ملی داشت.

همه این موارد کی روش علاوه بر نگرانی های معمول قبل از جام جهانی هر سرمربی، نگران سلامت بازیکنانش نیز بوده است.

نباید فراموش کنیم که سادیو مانه پس از مصدومیت در دیدار با بایرن مونیخ بدون کمک برانکارد زمین را ترک کرد اما جام جهانی را از دست داد و سنگالی ها به خرافات و جادوگری روی آوردند! شاید اگر تماشاگران سنگالی هوادار ایرانی بودند استرس بیشتری داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید