عواقب هتک حرمت مسجدالاقصی برای رژیم صهیونیستی سخت خواهد بود

ساعت: 19:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922100

وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، با قدردانی از مواضع دبیرکل در محکومیت فوری حمله و هتک حرمت صهیونیست ها به مسجد الاقصی، تاکید کرد که عواقب ناشی از آن این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل شدید خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص آخرین رویدادهای منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر مسجد الاقصی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. رژیم صهیونیستی، اقدامات تهاجمی نشریه فرانسه و وضعیت زنان در افغانستان.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با ارزیابی مواضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای محکومیت فوری اقدامات اخیر صهیونیست ها در حمله و هتک حرمت مسجدالاقصی، تاکید کرد که عواقب آن این اقدام در مورد رژیم جعلی اسرائیل شدید خواهد بود.

امیر عبداللهیان با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی، ایجاد سازوکار مؤثر حقوقی و بین‌المللی برای توقف اقدامات تهاجمی علیه مراجع و اماکن مقدس را پیشنهاد کرد.

وزیر امور خارجه کشور نیز از موضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدام تهاجمی نشریه فرانسوی تشکر کرد.

وی با اشاره به مسئولیت دولت فرانسه در این زمینه گفت: پشت اقدامات تهاجمی مکرر این نشریه علیه مقدسات و اسرار دینی جهان اسلام نقش و رهبری صهیونیست ها را می توان دید.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم پایان دادن به جنگ و درگیری در یمن، افغانستان و اوکراین تاکید کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این گفت وگوی تلفنی با محکومیت اقدامات اخیر صهیونیست ها در هتک حرمت مسجد الاقصی، ورود وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی را به این مسجد خواند. مسجد الاقصی بسیار ناراحت کننده و تاکید کرد که این اقدام احساسات امت را جریحه دار کرده است.

دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی، این گونه اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها را برهم زننده صلح و ثبات در منطقه دانست و تاکید کرد: وی در سمت دبیرکلی سازمان همکاری اسلامی با کشورهای مختلف رایزنی کرد تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد. این گونه اقدامات را متوقف کنید.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین اقدام موهن این نشریه فرانسوی را محکوم کرد و افزود: در حال بررسی موضوع هستیم تا در قبال آن اقدام مقتضی انجام دهیم.

در این گفتگوی تلفنی، طرفین از تصمیم طالبان مبنی بر ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و این اقدامات را خلاف احکام مترقی اسلام می دانند.

طرفین همچنین به مذاکرات ایران و عربستان برای بازگشت روابط دو کشور به حالت عادی توجه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید