عوامل داخلی دشمن فرصتی برای حل مشکل پیدا کرده اند


ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1898934

این تحلیلگر سیاسی در واکنش به رویدادهای اخیر مطرح کرد؛

زهراوند گفت: در حادثه اخیر عناصر داخلی دشمن به صحنه آمده اند، این عناصر داخلی که رویای خود را در غرب می بینند عقده داخلی را می گشایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل زهراوند در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به حوادث تلخ اخیر که با درگذشت مهسا امینی آغاز شد، اظهار کرد: در این حادثه نیروی انتظامی و گشت ارشاد مقصر شناخته شدند و باید ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گیرد. و کارکرد گشت ارشاد هم زیر سوال می رود حجاب باید بررسی شود.

وی با اشاره به موضوع حجاب در کشور تاکید کرد: ریشه بی حجابی و بدحجابی در کشور و وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در خصوص حجاب باید بررسی شود تا برای مقابله با آن چاره اندیشی شود. وجوه ناخوشایند آن به عنوان یک مؤلفه فرهنگی مذهبی، مسئله حاکمیت است که از زمان درگذشت مهسا امینی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

این کارشناس سیاسی گفت: برخی جریان ها در صدد گسترش حجاب در جامعه هستند و این ناهنجاری اجتماعی را می توان در رفتار برخی از زنان با نوع پوشششان دید و این موضوع به بستری برای نقشه راه دشمنان تبدیل شده است.

زهراوند ادامه داد: اقدامات آمریکا و غرب علیه ایران در عرصه نظامی و تحریم شکست خورده است و تنها راه مقابله با ایران را از داخل کشور جستجو می کنند. با این حال، آمریکا، غرب و شرکای منطقه‌ای آن‌ها هر روز در حال تضعیف شدن در چالش‌های مداوم خود با ایران هستند و در مقابل، ایران تقویت خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: هر کشوری به جز ایران با اقدامات ظالمانه استکبار جهانی مواجه شد، اقتصادش فلج و توانش تمام شد، اما امروز ایران از همه کشورها قدرتمندتر است و نماد این قدرت را می توان در کنفرانس بین المللی دید. اربعین خاطرنشان کرد.

وی افزود: اینکه یک هفته پس از بحران داخلی عراق چند میلیون نفر وارد این کشور می شوند و این زیبایی و شکوه را در راهپیمایی اربعین به نمایش می گذارند نشان می دهد که این پارادایم فکری همچنان ادامه دارد و به شدت رشد می کند و این اهداف و پارادایم آمریکا، غرب و … دنیوی سردرگم هستند

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور گفت: دشمنان با شبکه ای که ساخته اند عوامل داخلی و اراذل و اوباش خود را همزمان وارد صحنه می کنند، این عناصر داخلی که آرزوهای خود را در صحنه می بینند. غرب، عقده درون را باز کن، البته، هر بیایید به جامعه ای اینگونه نگاه کنیم. نمونه آن نیویورک در دهه 1980 است، زمانی که آشوبگران یک ربع ساعت پس از یک حادثه تمام فروشگاه ها را غارت کردند، به این معنی که اگر قانون برای لحظه ای در جایی متوقف شود یا اگر مکانی امن باشد، عوامل شیطانی نشان خواهند داد. اما ایران جامعه ای خدامحور و توحیدی است و مردم متدین و معتقد آن در دنیای مدرن ستاره هستند.

زهراوند بیان کرد: اگرچه این اتفاقات طبیعی است اما باید پرسید که چرا باید این زمینه و تریبون شکل بگیرد و دشمن بتواند علیه امنیت ملی اقدام کند، بنابراین همه ابعاد کشته شدن مهسا امینی باید بررسی شود چرا که کنار هم قرار دادن آنها موضوعات مختلف این حادثه نشان می دهد که باید برای این پروژه پیوست امنیتی داشته باشیم و بدانیم که عوامل داخلی و خارجی دشمن بدون برنامه ریزی عمل نمی کنند و آمادگی کامل برای ایجاد فضای رسانه ای علیه ایران را دارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: باید با دقت و دقت به این اتفاقات نگاه کنیم، عوامل داخلی دشمن همه عقده های خود را از جسارت به قرآن گرفته تا آتش زدن پلیس و حمله به مساجد و امامزادگان را بیرون ریخته اند. این خشم و سردرگمی آنها مخالف انقلاب و اسلام هستند و قرآن می گوید که دشمنان اسلام باید در خشم خود بمیرند.

زهراوند تصریح کرد: این یک مشکل طبیعی است که دشمنان ایران قدرتمندی را نمی بینند و این زنگ خطری برای علمی شدن بیشتر ماست چرا که دشمنان از هر فرصت و ترفندی برای حمله به ایران استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند ما را به دام برجام بیاندازند و عصبانی هستند که موفق نشده اند، ادامه داد: برجام منطقه ای بود و قسمت چهارم که شاید آخرین مرحله است، برجام هنجاری است که هدف آن این است. تفکر و اندیشه دولت و اسلام ناب محمدی را زیر سوال می برد و لذا برجام 4 به نقطه پایانی که تسلیم و فروپاشی ایران از درون است دستور داده می شود.

این کارشناس بین الملل افزود: امروز دشمنان ایران بر برجام تمرکز کرده اند و بر اساس آن اغتشاشات در برخی شهرها انجام شده است، اما با شناسایی سرکردگان و عوامل داخلی دشمن در این آشوب ها، در شبکه سازی دچار مشکل می شوند. اتصال مجدد زمان می برد. بنابراین موضوع آنها همچنان برجام هسته ای، دفاعی و منطقه ای است.

زهراوند تاکید کرد: باید هوشیار باشیم که در دام برجام نیفتیم و علیرغم اتفاقات اخیر باید ساماندهی و ساماندهی اقتصادی، اجتماعی، طبقاتی، فرهنگی و… را داشته باشیم. مشکلات و آمادگی کامل را داشته باشیم، زیرا برنامه ای برای این مسائل نداریم و باید منتظر چنین تنش هایی نیز باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید