عید قربان با شکوه ترین قربانی و زیباترین نمایش ارادت به خالق یکتا است/جهاد بهترین حربه برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882071

در خطبه های سیستان و بلوچستان در نماز عید قربان آمده است;

نماز عید سعید قربان با حضور اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان امروز یکشنبه 28 تیرماه در مساجد، مساجد و حسینیه های شهرستان های این استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، مراسم نماز عید سعید قربان صبح امروز به امامت آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه در شهر زاهدان برگزار شد. زاهدان مطابق با دستورالعمل بهداشتی در مصلی المهدی (عج).

به مناسبت این روز مردم این خطه از کشور با شروع کمپین های عید تا عید و ایثار و با همکاری مراکز و موسسات خیریه پایگاه امام خمینی (ره) در ثواب کمک به نیازمندان در این روز شرکت کردند. کمیته امداد و بهزیستی ایستگاه های صلواتی و برگزاری جشن در مساجد و تکای این روز را گرامی داشتند.

حج جامع ترین زیارت دنیاست

آیت الله مصطفی مهامی در خطبه های نماز عید قربان که در مسجد المهدی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه های فراگیری تقوا قطع دلبستگی و دلبستگی به دنیا است که باید همیشه دغدغه ما باشد.


وی افزود: عید قربان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اعیاد مسلمانان جهان است و زائران در این ایام مشغول انجام مناسک حج هستند و حج یک زیارت کامل و یک تمرین بزرگ دینی، معنوی، سیاسی و اجتماعی است.


آیت الله مهامی تصریح کرد: یک محور حج توسعه معنویت و تقویت آن در جامعه اسلامی است و محور دوم نشان دادن وحدت، یکپارچگی و قدرت سیاسی و اجتماعی مسلمانان است.


وی گفت: مسلمانان کشورهای مختلف در مناسک حج نمایندگانی دارند و همه مسلمانانی که در این مراسم معنوی با اقامه نماز عید سعید قربان و ایثارگری عقب مانده اند; دلشان را به نمایندگان خود در مناسک حج وصل کرده اند.


وی افزود: باید از فرصت و ظرفیت حج برای تقویت معنویت در جامعه اسلامی استفاده کرد، متاسفانه این مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته است.


نماینده ولی فقیه تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال کاهش اثرگذاری حج، تعرض به معنویت، وحدت و استحکام جامعه اسلامی هستند.


آیت الله مهامی گفت: امت اسلامی از مردم و حکومت، علما و اساتید، فرهنگیان و فرهیختگان باید برای تعمیق معنویت و گسترش احکام اسلامی در جامعه تلاش کنند.


نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی است و برخی دیگر از مشکلات نیز محصول ضعف حاکمیتی، کم کاری برخی کارکنان و خیانت برخی مدیران است.


وی گفت: مسئولان کشوری و استانی برای رفع مشکلات کشور به ویژه مشکلات مردم سیستان و بلوچستان تلاش بیشتری کنند.

بیانات مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل می کند


خجت الاسلام والمسلمین مختار سبکی امام موقت سراوان گفت: ما مانند حضرت ابراهیم(ع) و امام حسین(ع) نیستیم که امتحانات سخت الهی را پشت سر گذاشتند، بلکه حضرت ابراهیم(ع) را دوست داریم. و سیدالشهدا در روز قیامت با این دو بزرگوار محشور می شویم.


وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه ارزشمند بوده است و ما باید همواره فرامین رهبر انقلاب را در همه عرصه ها به ویژه در برخورد با دشمن اجرا کنیم.


امام جماعت موقت سراوان با اشاره به موضوع نفوذ افزود: نفوذ گاهی از راه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی صورت می گیرد و در این زمینه دشمن تلاش می کند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برخی از نفوذها مهمتر از این است. نفوذهای دیگر


حجت الاسلام والمسلمین سبکی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی برای تامین امنیت تلاش می کنند اما عوامل امنیتی کشور هوشیارانه در برابر هجمه دشمن ایستادگی کرده و توطئه های دشمن را خنثی می کنند.


وی تصریح کرد: نفوذی که رهبر انقلاب همواره مورد توجه بوده نفوذ فرهنگی است که عوارض خاص خود را دارد زیرا این بار دشمن به این سمت آمده است.


امام جمعه موقت سراوان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل و نسخه پیش بینی شده که تبیین جهاد است، موظفیم با تاکتیک های دشمن در این منطقه مقابله کنیم.


وی بیان کرد: دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی است و رسالت ما در مقابل هجمه های دشمن تغییر تاکتیک است.


حجت الاسلام والمسلمین سبکی افزود: امروز جهاد تبیین که یک وظیفه، رسالت و تکلیف عینی است، وظیفه هر یک از ما آمادگی برای جنگ و مقابله با آن، روشنگری و بصیرت افزایی است. حق و باطل با هم مخلوط شده اند و تنها با روشنگری می توان با این نفوذ مبارزه کرد.


عید قربان برای رهایی از شر و هوس های شیطانی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی افضلی تبار امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت: عید سعید فطر، قربان، غدیر و جمعه مهم ترین اعیادی است که دارای رفیع است. جایگاه در اسلام

وی افزود: عید غدیر مانند عید سعید فطر و کربان بایرام یکی از بزرگ ترین اعیاد اسلامی است و اولین کسی که این روز را بایرام معرفی کرد خود پیامبر اسلام بود.

این خطیب روز جمعه تصریح کرد: امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: آیا می دانی روزی را که خداوند برای ما و شیعیان ما اسلام را عید غدیر قرار داد؟ شرفیابند ولی روز مناره دین بزرگتر است و آن روز 18 ذی الحجه است که پیامبر (ص) از حجة الوداع بازگشت و به غدیرحم رسید.

و افزود: در واقع قربان بایرام یادآور ایثار، جهاد در راه خدا، رهایی از هوس و نفس، صفای روح و اطاعت از فرمان خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی افضلی تبار خاطرنشان کرد: عید قربان نماد روسیه و بزرگترین شکست شیطان در بین یکتا پرستان جهان است.

وی اذعان داشت: عید سعید قربان صحنه آزمایش طهارت بندگی انسان و دست کشیدن از هر چیزی غیر از خداوند متعال است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید