غدیر عید ولایت است/شیعه و سنی با هم در راه حق و مبارزه با طاغوت هستند.


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1884005

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه غدیر جشن ولایت است، گفت: ما حول هدف بزرگ و مقدس و مبانی فکری، توحیدی و قرآنی خود متحد شده ایم و بدین ترتیب ترجمه ولایت وحدت پیدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد قمی در جشن بزرگ غدیر بندرترکمن گفت: این جشن نقطه وحدت و برادری بود، نه تنها در غدیر تفاوتی وجود ندارد، از نظر تاریخی این واقعه اتفاق افتاد که مهم و مهم است.

وی به عظمت شخصیت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و افزود: ما هیچ اختلافی بین خود نداریم و این معنای وحدت ماست. این شعر «حق با علی و علی با حق» اعتقاد رایج شیعه و سنی و همین است که دشمن امت رسول خدا (ص) طاقت دیدن اجتماع و اخوت را ندارد. شیعه و سنی در تجلیل از تحکیم شخصیت امیرالمومنین (علیه السلام).

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه غدیر عید ولایت است، تصریح کرد: با وجودی که بحث های کارشناسی در این زمینه وجود دارد، اما نمی خواهیم در این عید بحث کارشناسی شود، تصمیم گرفته ایم به اوج برسیم و تمدن اسلامی .. دوباره خودنمایی می کنند و در این شرایط مشخص است که دشمن بیکار ننشسته است و برای سقوط امت اسلامی دست به هر کاری می زند.

قمی با بیان اینکه برای رسیدن به قله باید گام های محکم برداشته شود و قدم اول برداشته شد، تصریح کرد: در گام دوم تصمیم بر این شد که تجربه را از باتجربه ها بگیریم و بار مهم را به دوش جوانان بگذاریم. به سمت امید جوانان می روند، زیرا می دانند که اگر امید جوانان را هدف قرار دهند و جامعه را ناامید کنند، کار را سخت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت قله های عظمت و اقتدار حرکت کنیم که حق ملت شریف ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمدن بزرگ و باشکوه اسلامی در انتظار جوانان است که باید به صورت جمعی و در سایه برادری، اتحاد و وحدت وحدت، حول حق.و در مبارزه با ظالمان به این سمت حرکت کرد، در مجموع ولایت وحدت حول حق در مبارزه با طاغوت و اتحاد در بندگی طرد طاغوت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: کوهنوردان وقتی به نقاط صخره ای و صعب العبور می رسند باید با طناب هایی محکم به یکدیگر متصل شوند و در این حرکت دسته جمعی که همه در زنجیر به هم وصل شده اند، اگر فردی لغزش کند بقیه آن فرد. سقوط خواهد کرد پشتیبان در واقع حفاظت از این حلقه ها و زنجیرهای به هم پیوسته بین مؤمنان، حق و حقیقت و بندگی است، ما به خاطر هدف بزرگ و مقدس و مبانی فکری، توحیدی و قرآنی خود به یکدیگر پیوند خورده ایم و قرار است که باشیم. با یکدیگر برای پیمودن این راه، در این مسیر ولایت ترجمه وحدت پیدا می کند.

کومی با بیان اینکه ما اینجا جمع نشده ایم که درباره اختلافات بین خود صحبت کنیم، بلکه در مورد اتفاقات و اشتراکات با هم برادر هستیم، افزود: ما به بهانه غدیر از فضایل امیرالمومنین (ع) در میان خود صحبت می کنیم. و حقيقت وجود آن در واقع اين واقعيت در روز غدير آشكار شد ولي در جزئيات آن سخناني هست و در اين راستا دولت بايد از حركت مؤمنان با يكديگر حمايت كند.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی در راه حق و بلندی های پیشرفت، قدرت و تمدن با هم هستند و با طاغوت ها مبارزه می کنند و با کسانی که عظمت و عظمت ما را نمی خواهند مبارزه می کنند، خاطرنشان کرد: امروز در این ضیافت جایی نیست. برای بحث های علمی، اما محلی برای ابراز شادی و سرور برای وحدت و حول محور وحدت و حقیقت است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید