غربی ها از گسترش نفوذ خود در جایی که می توانند تردید نخواهند کرد


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877137

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور قزاقستان گفتند: مشکل اصلی اوکراین این است که غربی‌ها به دنبال توسعه ناتو هستند و در گسترش نفوذ خود در جایی که می‌توانند تردید نخواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (یکشنبه) در دیدار قاسم جورمت توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان و هیئت همراه، بر روابط عمیق تاریخی و فرهنگی ایران و قزاقستان و لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور تاکید کردند. بخصوص همکاری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هماهنگی در مسائل سیاسی و اقتصادی را برای توسعه روابط ضروری خواندند و بر ضرورت فعال‌سازی کمیسیون مشترک تأکید کردند: طرفین باید برای دستیابی به توافق‌ها و اجرای آن تلاش مضاعف کنند.

رهبر انقلاب اسلامی گسترش همکاری های فرهنگی ایران و قزاقستان را نیز مهم خواندند و افزودند: علم بین دو کشور شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مسائل اوکراین نیز گفتند: مشکل اصلی اوکراین این است که غربی‌ها برای توسعه ناتو تلاش می‌کنند و تا جایی که می‌توانند به فکر گسترش نفوذ خود نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با دقت به مسائل نگاه کنیم و مراقب باشیم زیرا آمریکایی ها و غربی ها همواره در تلاش هستند تا حوزه نفوذ خود را در مناطق مختلف از جمله شرق و غرب آسیا گسترش دهند و استقلال و حاکمیت ملت ها را خدشه دار کنند.

در این دیدار که رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت، قاسم یورمت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان گفت: مذاکرات بسیار خوبی با آقای رئیسی داشتیم و اسناد امضا شده از سوی دو طرف می تواند زمینه را برای گسترش بیشتر روابط فراهم کند. . بین دو کشور “.

رئیس جمهور قزاقستان با تشابهات تاریخی و فرهنگی ایران و قزاقستان، ضمن استقبال از پیشنهاد مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کمیته علمی فارابی، نظر خود را در خصوص مسائل منطقه و اوضاع اوکراین و تشریح وضعیت کشور ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید