غرب به تعهدات خود در توافقات اهمیتی نمی دهد


ساعت: 03:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916781

سفیر روسیه در صربستان با انتقاد از غرب گفت: غربی ها از توافقات بروکسل در مورد کوزوو فقط برای خرید زمان استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الکساندر بوتسان-خارچنکو، سفیر روسیه در صربستان، روز جمعه گفت که غرب از توافقنامه بروکسل در مورد کوزوو و همچنین توافقنامه مینسک استفاده می کند، اما توجه چندانی به اجرای آنها ندارد.

سفیر روسیه در این زمینه گفت: غرب برای اجرای آنچه با میانجیگری خود توافق شده اهمیت چندانی قائل نیست زیرا اهداف خود را در تضاد با منافع خود می بیند. اگرچه غرب به صراحت خود را به توافقات مینسک متعهد کرده است، اما جای تعجب نیست که همان سرنوشت توافق پریشتینا در انتظار توافقات بروکسل باشد. اتحادیه اروپا می‌خواهد این توافق‌ها فقط روی کاغذ بماند و به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

بر اساس توافقنامه بروکسل در 19 آوریل 2013 در مورد عادی سازی روابط بین بلگراد و پریشتینا، یک نهاد خودگردان متشکل از صرب های ساکن کوزوو نیز باید در جامعه شهرداری های صرب ایجاد شود. الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، بارها اعلام کرده است که کشورش بخشی از توافقات بروکسل را اجرا کرده است، در حالی که کوزوو این روند را متوقف کرده است.

پیشتر الکساندر بوتسان خارچنکو، سفیر روسیه در بلگراد اعلام کرده بود که روسیه هرگز هیچ فشاری بر صربستان وارد نکرده است. این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که گفت و گوی دوستانه بین دو کشور در بالاترین سطح ممکن حفظ می شود. سفیر روسیه در بلگراد با انتقاد از پیامدهای شدید اجتماعی-اقتصادی سیاست های کوته فکرانه نخبگان اروپایی، هشدار داد که چنین اقداماتی پیامدهایی از جمله افزایش قیمت ها و کمبود انرژی در اروپا دارد که منجر به برخی نتیجه گیری های اشتباه رسانه ها درباره فشار روسیه می شود. این اتفاق برای صربستان افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید