غرب صاحب فضای مجازی کشور است/ نوجوانان; قربانی فضای مبتذل سایبری


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812793

مهدی جمشیدی گفت: فضای مجازی تحت حاکمیت غرب به بستری برای تحولات فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است و ما از بیرون اداره می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جمشیدی، کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بسیاری از انحرافات جنسی نوجوانان از فضای مجازی نشات می گیرد زیرا تصاویر و فیلم هایی ذهن آنها را تسخیر کرده است که افراد متاهل تجربه نکرده اند.

وی ادامه داد: فضای مجازی نیز کارکردهای مثبتی دارد اما مطلوبیت اصل این فضا با انتشار آن گرفته شده است.

جمشیدی افزود: بیشتر محتوای مفسده و ناسالم در شبکه های اجتماعی خارجی فیلتر نمی شود و تنها با عضویت در این شبکه ها قابل دسترسی است.

وی گفت: «فساد ناشی از استفاده از فیلترشکن بیش از دسترسی آسان به محتوای ناسالم است، زیرا با یک کلیک به راحتی می توانید به فاسدترین تصاویر جنسی دسترسی پیدا کنید.

وی گفت: هر چقدر هم که بودجه صرف تربیت دینی در جامعه شود، نمی توان نتیجه گرفت که نباید زمینه های بداخلاقی در جامعه را از بین برد. در جامعه دینی، فساد نباید صوری یا آشکار باشد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه سخنان من واقع بینانه بود نه واقع بینانه، گفت: فضای مجازی تحت حاکمیت غرب به بستری برای تحولات فرهنگی و سیاسی تبدیل شده و ما از بیرون اداره می شویم.

این کارشناس تاکید کرد: مسئولیت شرعی و اخلاقی فساد مربوط به وجود فضای مجازی بر عهده هرکسی است که به نحوی خلاف انتقال قدرت از غرب به ایران را بگوید.

وی افزود: جریان هایی در کشور که به دنبال قدرت هستند نه اخلاق و معنویت و به همین دلیل از ایفای نقش پزشک دلسوز که داروی تلخ تجویز می کند دوری می کنند وگرنه به گفته استاد مطهری تقاضای اجتماعی وجود دارد، عرضه مشروعیت و توجیه نمی کند. . من از مصونیت اخلاق صحبت می کنم نه منافع جریان های سیاسی.

جمشیدی ادامه داد: نماینده ای که دغدغه قدرت بیش از حقیقت در ذهنش محاسبه شده است که در این داستان های دروغین کنترل و مدیریت فضای مجازی، اگر با طرح حمایت از مصرف کننده همراهی کند، شاید در دوره انتخابات آینده بدنه اجتماعی اش باشد. دست بدهید و رای ندهید.

او گفت: «بنابراین او در برابر جاسوسی رسانه ای بازنشسته می شود و حاضر نیست برای انقلاب هزینه کند. سر سفره انقلاب نشسته است تا شکمش را پرورش دهد نه اینکه فدای مصالح انقلاب شود. انقلاب را برای خودش می خواهد نه خودش را برای انقلاب.

وی گفت: این داستان نشان داده است که روایت تا چه اندازه می تواند بر واقعیت غلبه کند و به ذهنیت عمومی جهت دهد. مهم نیست در عمل چه اتفاقی می افتد، اما داستان آن تعیین کننده و تعیین کننده است، پس باید گفت و ذهن مردم را کنترل کرد و فریب خورد.

جمشیدی ادامه داد: داستان، کارهایی که تاکنون انجام شده است و با این بازی روایی می توان مردم را علیه تصمیمات و نقشه های انقلابی تحریک کرد و نیروهای انقلابی را مجبور به تسلیم کرد.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: هر گام مفید و گام به گام در ساماندهی فضای مجازی با موجی از تقلبات روانی و آشوب های رسانه ای مواجه خواهد شد و در نهایت بی نتیجه و ناتمام می ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید