غرور و احساس گناه عامل اصلی اختلافات زناشویی هستند


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855674

لیدا چراغی گفت: انسان مغرور نمی تواند زندگی موفقی داشته باشد زیرا دلیل اختلاف بسیاری از زوج ها به خودخواهی برمی گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیدا چراغی، یکی از اعضای شورای خانواده به تیتریک گفت: «وقتی در کوه‌ها باران شروع می‌شود، بالای قله هرگز سبز نمی‌شود و دامنه‌های کوه سبز می‌شوند، زیرا به دلیل بزرگی و نفس کوه، در بالای قله است. .

وی ادامه داد: فردی که مغرور است نمی تواند زندگی موفقی داشته باشد زیرا دلیل اختلاف بسیاری از زوج ها به خودخواهی برمی گردد.

چراغی با بیان اینکه غرور زوج ها کم می شود و اختلافات کم می شود، گفت: وقتی زوج ها می خواهند وارد یک زندگی مشترک شوند، باید نفس خود را کنار بگذارند و به «ما» شدن فکر کنند.

این کارشناس تصریح کرد: خداوند در شب اول قبر کوتاهی زن و فرزند را نمی بخشد و می گوید باید خودشان پاسخگو باشند و به یک معنا این حق الناس است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه معلم از شاگرد بالاتر است، گفت: معلم باید تحصیلات خود را حفظ کند و در حفظ تحصیلات دانش آموز تلاش کند تا رسالت سختی بر دوش داشته باشد و جایگاهش بالاتر باشد.

چراغی ادامه داد: اگر مرد فکر بدی داشته باشد فقط خودش را نابود می کند اما اگر زنی فکر بدی داشته باشد خودش، فرزندش و نسل بعدی را نابود می کند.

این کارشناس افزود: افکار و عقاید مادر به شدت بر کودک تاثیر می گذارد که نمی توان آن را با کلمات بیان کرد اما در آینده خواهیم دید که کودک 20 ساله کپی مادر شده است، بنابراین رسالت بانوان در آموزش و پرورش غیر قابل تعویض است.”

وی گفت: نماز صحنه حضور در پیشگاه خداوند است و ارتباط با فرزند و زن نیز صحنه حضور زن در پیشگاه خداوند است، پس زنان باید به آن لحظه توجه کنند.

چراغی تاکید کرد: وقتی در زندگی و ارتباط با افراد مختلف جامعه اختلاف و درگیری پیش می آید، تمام حواس انسان متوجه این مشکل می شود.

این کارشناس با بیان اینکه مادران باید به آشپزخانه بروند و با وضو غذا بپزند، ادامه داد: وقتی برای اهل وضو غذا می پزید، همه خانواده از غذای شما لذت می برند و محبت بین آنها بیشتر می شود و برای زنان نیز عبادات و اعمالشان بیشتر می شود. در نظر گرفته شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم لباس مهمتر از لباس اصلی است، گفت: همسر مانند لباس می ماند و نیاز به مراقبت، توجه و نظافت دارد، بنابراین زنان باید آن را در زندگی اصلی قرار دهند.

چراغی خاطرنشان کرد: مردان دوراندیش هستند و نمی توانند جزئیات را ببینند، بنابراین زنان نباید آنها را مورد انتقاد و سرزنش قرار دهند زیرا کفرگویی مقدمه ای برای غرور است.

این کارشناس ادامه داد: برای شیرین شدن زندگی زن و شوهر باید برکت داشته باشند و سعی کنند فضایل همسر خود را نشان دهند و آن را بروز دهند زیرا وقتی زوجین به خوبی های دیگری پی ببرند ناخودآگاه محبت بین آنها بیشتر می شود.

وی گفت: اتهام باعث نابودی مردان می شود، بنابراین زنان باید به این نکته احترام بگذارند، زیرا ریشه بسیاری از اختلافات در زندگی همین است.

چراغی به رازهای یک زندگی شاد زوجی اشاره کرد و افزود: باید ذهن خود را از خبرهای بد خالی کنیم، دیگران را به خاطر رفتارهای گذشته تحقیر نکنیم و همسرمان را به دست هیچکس نکشیم.

این کارشناس به ویژگی های افراد شاد اشاره کرد و تاکید کرد: افراد شاد بخشنده هستند، یعنی تلاش می کنند و خسته نمی شوند، منعطف هستند، یعنی از حرف دیگران ناراحت نمی شوند، شکرگزار هستند که اینطور است. ، برای تمام آنچه خدا به آنها داده است. با تشکر.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانه محل آرامش است و هیچ خانه‌ای بدون مشکل نیست، اما نحوه برخورد افراد با مشکلات متفاوت است و توسط زنان اداره می‌شود، بنابراین سعی کنید با آرامش زندگی شادی داشته باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید