غریب آبادی خواستار آزادی این تبعه ایرانی در اسرع وقت از زندان انگلیس شد


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883738

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و وزیر حقوق بشر از مقاومت دولت انگلیس در برابر بازگشت این تبعه ایرانی زندانی در آن کشور انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری وی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، «کاظم غریب آبادی» ضمن انتقاد از مقاومت انگلیس در برابر بازگشت آقای «ریچارد جان» شهروند ایرانی مسیحی زندانی در انگلیس، افزود: این یک ایرانی است. شهروندی که طبق برخی ادعاها حدود 20 سال است که در زندان به سر می برد اما حتی یک روز هم به مرخصی اعزام نشده و حتی برای درمان بیماری خود از اعزام به بیمارستان تخصصی امن خودداری کرده است.

غریب آبادی تصریح کرد: آقای جان در زندان از هیچ شرایط مساعدی برخوردار نیست و از خدمات درمانی و بهداشتی نیز محروم است. اگرچه وزارت خارجه برای بهبود شرایط و بازگشت وی به ایران اقدامات پیگیرانه ای انجام داد، اما متاسفانه طرف انگلیسی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: آقای یان حتی سال ها قبل برای آزادی از زندان تابعیت بریتانیایی خود را لغو کرد و امیدوار بود که اخراج شود و به ایران بازگردد، اما وزارت دادگستری انگلیس به بهانه اینکه آزادی او می تواند برای او خطرناک باشد تکذیب کرد. جان شهروندان بریتانیایی بله، او با این درخواست مخالفت کرد.

غریب آبادی با ابراز تعجب از چنین تصمیمی گفت: مشخص نیست پس از بازگرداندن وی به ایران، شهروندان انگلیسی چگونه تهدید می شوند! حالا این انگلیس است که جان این شهروند ایرانی را تهدید کرده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به وضعیت اسفبار آقای جان، رفتار غیرانسانی وی در زندان و حسن نیت اخیر ایران در پرونده دو محکوم ایرانی دارای تابعیت مضاعف، از دولت انگلیس خواست به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشد و آزاد شود. شهروند ایرانی را در اسرع وقت به ایران بازگردانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید