غفلت چندین ساله در ساخت موزه استکبار ستیزی طبس باید جبران شود/ضرورت تسریع در اجرای پروژه موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821974

کنات با تاکید بر اینکه سهل انگاری های دیرینه در ساخت موزه استکبارستیزی باید جبران شود، گفت: با توجه به اینکه این موزه ملی است و ظرفیت بین المللی شدن را دارد باید از فرصت های ملی برای اجرای آن استفاده کرد و زیرساخت های لازم را فراهم کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: امکانات و تجهیزات کافی نداشتیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه شن های صحرای طبس مأمور خدا هستند، ادامه داد: این حادثه بر همه ما سنگینی می کند و وظیفه انسانی و انقلابی داریم که یاد و خاطره گرانقدر این واقعه را زنده نگه داریم.

وی با تاکید بر دفاع از مقام همسر شهید محمد منتظر قایم و لزوم استفاده از ظرفیت این بانوی بزرگوار برای حفظ خاطرات حادثه صحرای طبس، افزود: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بازداشت به سر می برد. حضور حفاظت از بناها و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ارائه برنامه ای جامع.

قناعت با اشاره به موقعیت جغرافیایی مسجد قند و قرار گرفتن آن بر سر راه دسترسی به استان های متبرکه استان های مرکزی و غربی گفت: این فضا می تواند به عنوان مجتمع مراقبت اجتماعی بین راه و تفرجگاه و با حضور مسافران، رانندگان، گردشگران و نسل جدید حادثه طبس را تشریح کردند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه غفلت های دیرینه در ساخت موزه استکبار باید جبران شود، گفت: از آنجایی که این موزه ملی است و ظرفیت بین المللی شدن را دارد باید اجرایی شود و زیرساخت های لازم ملی فراهم شود. ظرفیت. .” برای استفاده.

وی همچنین خواستار تامین زیرساخت های این مجموعه در قالب دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت شد و افزود: در برنامه کوتاه مدت باید امکانات لازم برای مراسم مرکزی پنجم اردیبهشت فراهم شود به گونه ای که ما مشکلی ندارند

قناعت ادامه داد: در درازمدت باید موضوعات تامین مالی پروژه موزه مبارزه با استکبار در صحرای طبس، راهکارهای تسریع در پروژه و … با تمرکز بر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری شود. .

به گفته وی؛ یک لحظه بسیار مهم در حادثه کویر طبس، ایجاد محتوای مناسب برای استفاده حداکثری از این رویداد تاریخی است که باید با محوریت صدا و سیما پیگیری و اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موزه دفاع مقدس که نشان دهنده نقش منطقه در دوران جنگ است، آبروی هر استانی است و می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

کنات با بیان اینکه دفاع مقدس نباید نسل جدید را فراموش کرد، بلکه جوانان و نوجوانان ما باید متوجه رشادت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی باشند، افزود: بررسی ها نشان می دهد که در زمینه ساخت این مجموعه فرهنگی در روستا، عقب ماندگی ما سنتی داریم که اصلا مناسب نیست، بنابراین برای تسریع در روند کار و جبران این تاخیر باید همه دستگاه ها دست به کار شوند و ما را در رسیدن به وضعیت مطلوب یاری کنند.

وی همچنین به 11 یادمان شهدای گمنام در استان در حال ساخت اشاره کرد و گفت: در هر مجموعه ای که یک شهید گمنام دفن می شود، این دستگاه موظف به ساخت یادمان و حفظ حرمت شهید و تشکیل جلسه ویژه با حضور نمایندگان مجلس ذیربط در استان و دستگاه های متولی برای تکمیل 100 درصدی و تکمیل آثار فعلی تا پایان سال جاری برنامه ریزی می کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موضوع تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گفت: دانشنامه دفاع مقدس یک موضوع تخصصی، شناسنامه و تاریخ ثبت شده استان است. معطل نکنید

قناعت با تاکید بر استفاده از تجربیات استان های دیگر در بحث تامین اعتبار و جمع آوری مدارک لازم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از داستان نویسان دفاعی جهان فوت کرده اند و دیگر در بین ما نیستند، باید فرصتی برای حضور قصه گویان فعلی فراهم شود. سرعت دادن به کار

وی در پایان افزود: برای خراسان جنوبی با این پشتوانه غنی و قوی در دفاع مقدس و با وجود دو هزار شهید زیبنده نیست که در عرصه دفاع مقدس راهبری نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید