«غلامعلی کفاش» سیدالشهید سیستان و بلوچستان/ فداکاری مدافعان سلامت در تاریخ ماندگار خواهد شد.


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883128

در دومین سالگرد شهدای مدافع سلامت سیستان و بلوچستان برپا شد.

قربانعلی بندانی فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی ارتش سلمان گفت: شهید کفاش از شهدای سلامت سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، صبح امروز مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت مدافعان سلامت سیستان و بلوچستان در تالار بوعلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

آیت الله مصطفی محمدی; نماینده فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه شهدای سلامت سیستان و بلوچستان گفت: شهدای مدافع حرم، مدافعان حرم و امنیت، مدافعان سلامت و سایر شهدا از دیدگاه مادی، با اندیشه و نگاه به آخرت و سعادت در میدان جنگ حاضر شدند و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: یکی از بهترین کارها نزد خداوند متعال خدمت به مردم است و شهدای سلامت ما با فداکردن جان خود برای حفظ سلامتی و نجات مردم از بیماری این را به بهترین نحو نشان داده اند.

آیت الله مهامی گفت: چه زیباست که انسان برای رسیدن به رشد و سعادت خود، دیدی فارغ از بهشت ​​و جهنم و فقط خدا در ذهن داشته باشد.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: مدعیان سلامت تا پایان عمر در مسیر خدمت به کشور و سلامت مردم ماندند و با مجاهدت و فداکاری خدمت کردند و بسیاری از این افراد در این راه کشته شدند.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات کشور این ایمان و نگرش مجاهدانه لازم است، برای شناخت فرهنگ ایثار و مقاومت به سوی آینده حرکت کنیم.

شهید کفاش سیدالشهدایی شهدای سلامت سیستان و بلوچستان

قربانعلی بندانی فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق سپاه سلمان در ادامه این مراسم به بیان خاطرات و اقدامات خستگی ناپذیر فرمانده جان باخته مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در ایام کرونا در استان پرداخت. و گفت: شهید کفاش سیدالشهدایی سلامت سیستان و بلوچستان.

وی افزود: شهید کفاش تا پایان عمر در روزهای سخت بیماری کرونا در استان دست از کار و خدمت به مردم برنداشت.

بندانی تصریح کرد: در ادامه اقدامات اخیر مرکز بهداشت جنوب شرق، دو اقدام بسیار ارزشمند دیگر در استان انجام شده است که شامل جهاد سلامت برای محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان و راه اندازی شهر سلامت در استان است.



وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۷ برابر رسیده است که می طلبد به توصیه های بهداشتی توجه و دوز یادآوری واکسیناسیون را انجام دهیم.

شهید قفش به عنوان فرمانده جهاد بهداشت

حسنعلی نوری; دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به خاطرات شهید قفاش گفت: غریبی و نزدیک بودن این شهید به جهاد در عرصه سلامت نشأت گرفته از تجربیات ارزنده دفاع مقدس است. .

وی با اشاره به اینکه فرماندهان نظامی ما همیشه پیشتاز بوده اند، افزود: شهید قفاش به عنوان فرمانده حوزه جهاد سلامت استان در زندگی خود عملاً این پیام را به همه نسل ها رساند.

زمانی که بیمارستان بوعلی مملو از بیماران کرونایی شد، شهید کفاش شخصاً از راه رسید و بیماران را به بیمارستان نبی اکرم (ص) منتقل کرد.

در همه شهدایمان شاهد عشق و ارادت و علاقه و توجه به ساحت شهدا هستیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از رسانه های فعال این حوزه که پایگاه خبری عصرهامون از جمله آنها بود تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید