غیبت عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای بحرانی بازار/ چرا شهرداری که در 70 روز به اهواز نرسید، رئیس اتاق اصناف شد؟


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839746

گزارش دانا از سوء مدیریت به رئیس اتاق اصناف کشور؛

مدیریت ضعیف یکی از چهره های اصلاح طلب در ریاست اتاق اصناف کشور در سال های اخیر، کار اتاق اصناف ایران را زیر سوال برده و اشتباهات فراوان باعث شده تا اتاق اصناف تهران و ایران از تصمیم گیری های کلان کنار گذاشته شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید ممبینی شهردار برکنار شده اهواز و یکی از چهره های اصلاح طلب اهواز است که ریاست اتحادیه رستوران داران اهواز و اتاق اصناف اهواز را بر عهده داشت. نام او با سفرهای زیادی به کانادا و امارات برای مخالفت با تجارت فرزندانش در این کشورها گره خورده است، اما جالب اینجاست که حضور ممبینی در شهرداری اهواز بیش از 70 روز طول نکشید، این شهر مورد سوال و اخراج قرار گرفت. ممبینی در 26 آذر 1395 ریاست اتاق اصناف ایران را برعهده گرفت. ریاست وی در مقاطعی چالش برانگیز و بحث برانگیز بود و در این مدت عملکرد ضعیفی در دولت داشت.

شهردار که 70 روز بر اهواز حکومت نکرد، رئیس اتاق اصناف شد

گفتنی است رئیس شورای اسلامی شهر اهواز دلیل برکناری خود را اتهامات مالی عنوان کرده و از بازداشت موقت وی در این رابطه خبر داده است. از دیگر عوامل این برکناری می توان به دخالت عوامل غیرشهری به استثنای شورای شهر و مردم اهواز اشاره کرد که پرونده آنها همچنان در جریان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای اخیر و در موضوع حذف ارز ترجیحی، علی‌رغم وظیفه اصلی اتاق اصناف که نظارت بر اصناف بود، به‌ویژه در روزهای ابتدایی طرح، شاهد خروج این مرد از تهران به مقصد اهواز بودیم. بحرانی نه تنها او روزها در تهران غیبت داشت، بلکه اتاق اصناف ایران در آن روزهای شلوغ کاملاً به روی بازرسی و نظارت بازار بسته بود.

غیبت های عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای نیاز بازار

البته این اتفاق تازه ای نبود و به گفته فعالان صنفی او، او همیشه ناپدید می شد، مثلاً در اواخر سال 1377 که همه اصناف در تاج گذاری شرکت کردند و اتاق اصناف باید نقش خود را ایفا می کرد. ممبینی حدود یک ماه به خارج از کشور سفر کرد و از کشور خارج شد و در اتاق اصناف حضور نداشت و این بود تا این که این سفرها ادامه داشت و سال بعد نیز تکرار شد و اواخر فروردین 1378 پس از غیبت به دفتر خود بازگشت که بسیار زیاد بود. تاثیرات منفی بر کار اتاق اصناف ایران.

فعالان صنفی به او گفته اند که در سال های اخیر تقریباً در هیچ برنامه تلویزیونی حضور نداشته است زیرا می ترسد سفرش به خارج محدود شود و خودش و فرزندانش در خارج از کشور باشند. ممبینی همیشه دبیرکل بازنشسته خود را به رسانه ملی یا سایر رسانه ها می فرستد.

حذف اتاق اصناف تهران و ایران از تصمیمات کلان کشور در پی اشتباهات مدیریتی ممبینی

یکی از انتقادات اساسی به کار اتاق اصناف عدم رایزنی با اتحادیه ها و اصناف به ویژه آنهایی است که سالها تجربه دارند و می توانند برای پیشبرد مأموریت اتاق بسیار کمک کنند. ایران.

سوء مدیریت این مدیر اصلاح طلب باعث شده است که اعضای اتحادیه و اقشار مختلف اصناف تهران از شفافیت هزینه ها در سال های اخیر به شدت ناراضی باشند و بارها این سوال را مطرح کنند که «هزینه های هزینه های ایران محور چقدر است؟» هیأت رئیسه اتاق اصناف و چرا هیچکس از پرداخت ها اطلاعی ندارد آیا اعضای صنف نباید هزینه هیئت مدیره را بدانند؟

بسیاری از اعضای اتاق اصناف ایران بر این باورند که سهم ماده 72 قانون اصناف، سهم درآمد اتاق از جرایم و تخلفات صنفی که چندین سال است پرداخت نشده است و سهم یک در هزار اتحادیه است. در قانون مالیات ایران آمده و این اتاق آن را به اتاق شهرستان ها پرداخت نکرده است که هیچ گاه به صورت شفاف اطلاع رسانی نشده است.

نارضایتی اصناف از عملکرد ضعیف رهبری اتاق اصناف ایران

یکی دیگر از گلایه‌های صنفی از مدیریت وی، هزینه بالای انتخابات صنفی است که گروهی از کاندیداها بدون توجه به عواقب رفتارشان در جریان انتخابات، از جمله انتخابات هیئت رئیسه اصناف شهرستان‌ها و اتاق اصناف ایران در صحنه حضور یافتند. رقبا و بسیاری حرم ها را زیر پا گذاشتند.

ممبینی که در شعارهای تبلیغاتی خود وعده های زیادی به جامعه صنفی داده بود، نه تنها هیچ اقدامی برای تحقق وعده های خود انجام نمی دهد. حتی رئیس اتاق (سعید ممبینی) هم دست از امور شخصی خود برنداشت و در اتاق اصناف ایران سر کار حاضر نشد.

در دو سال گذشته، به ویژه در سال 1999، زمانی که همه اصناف نامزد بودند، کرونا، سعید ممبینی، رئیس و علی عوض پور، دبیرکل اتاق اصناف ایران، برای بازرسی از تجارت فرزندان خود در واشنگتن به تورنتو، کانادا سفر کردند. با خانواده اش.

نوآوری مدیریت / عضو غیر اجرایی هیئت مدیره؛ رئیس اتاق اصناف ایران

اما هیچ یک از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نخواستند جای خالی ریاست و دبیرکل را پر کنند و هیات منتخب اتاق اصناف ایران بدعت جدیدی را در این حوزه به ثبت رساند. اتحادیه ها و تشکل های اقتصادی وی به عنوان یکی از اعضای غیرموظف هیئت رئیسه اتاق منصوب شد و این اتفاق تا زمانی که هیئت رئیسه منتخب اعضای اتاق اصناف ایران مسئولیت را بر عهده گرفت و غیر رئیس اتاق به عضویت اجرایی رسید. هیئت مدیره در مورد حقوق و دستمزد در اتاق.

اما کل ماجرا به خارج از محدوده قانونی منجر به این بدعت نشد و پس از وقوع سیل در برخی استان ها و آسیب های جدی به مردم و اصناف همچنان خبری از حضور و همکاری اتاق اصناف ایران به دلیل حضور مردان در سفرهای تفریحی خارجی اتاق اصناف ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظارت بر کار اتاق اصناف در شهرها و مراکز استان و مدیریت، بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از وظایف اتاق اصناف ایران در قانون نظام اصناف است که هیچ کدام به درستی انجام نشده است. در دوران ریاست جمهوری -n Membini.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید