فاجعه زیست محیطی با نشت نفت در رودخانه در آمریکا

علت نشت نفت از آن خط لوله که در 20 مایلی جنوب استیل، نبراسکا رخ داد، هنوز اعلام نشده است.

این سومین نشت چند هزار بشکه نفت خام از این خط لوله از زمان بهره برداری از آن در سال 2010 است.

این خط لوله که یک خط لوله حیاتی محسوب می شود، ظرفیت 622000 بشکه در روز دارد و نفت خام سنگین کانادا را از آلبرتا به پالایشگاه های غرب میانه و ساحل غربی ایالات متحده منتقل می کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که آب های سطحی این منطقه توسط نشت نفت از خط لوله کیستون آلوده شده است.

تی سی انرژی حدود 100 نفر را برای تعمیر این خطوط لوله بسیج کرده است، اما هنوز درباره علت حادثه اظهار نظری نکرده است.

بر اساس داده های اداره خط لوله و مواد خطرناک ایالات متحده (PHMSA)، این بزرگترین نشت نفت خام از زمان نشت بیش از 20000 بشکه نفت از خط لوله Tesoro در داکوتای شمالی در اکتبر 2013 است.

به گفته آن آژانس، از زمان راه اندازی خط لوله در ژوئن 2010، هفت نشت نفت رخ داده است که بزرگترین آنها (قبل از حادثه فعلی) در دسامبر 2017 بود. این حادثه بیش از 6600 بشکه نفت در ایالت نشت کرد. داکوتای جنوبی و در نوامبر 2019 بیش از 4500 بشکه در ایالت داکوتای شمالی به دلیل نشت این خط لوله، محیط زیست را آلوده کرد.

بیل کرم، مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی ایمنی خطوط لوله، گفت: “داشتن این همه خرابی و نشت نفت از هر خط لوله هشدار دهنده است.” به خصوص در این خط لوله نسبتاً جدید، که علت نگرانی های فزاینده در مورد کاهش کیفیت در صنعت خطوط لوله آمریکا شده است.

TC Energy هنوز در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده است، اما دو شرکت کشتیرانی که نفت خام را از این خط لوله حمل می کردند، گفتند: TC Energy هنوز اعلام نکرده است که این خط لوله تا چه مدت بسته می شود.

پس از آن حادثه، سهام TC Energy در تورنتو 0.1 درصد سقوط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید