فاز اول سامانه اشتراک چهار سرویس در یزد راه اندازی می شود


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813298

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و اصلاح شیوه نامه شورای اسلامی شهر یزد گفت: خدمات حمل و نقل عمومی، شهربازی، جمع آوری زباله های خشک و توقفگاه های یزد با سهم بهتری ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تاجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و اصلاح روش های شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به شناسایی افرادی که با شهرداری در ارتباط هستند و خدمات دریافت می کنند، گفت: این امر ضروری است. چقدر قابل اعتماد هستند و آیا خدمات دریافت می کنید؟ و چگونه با سازمان شهرداری مبادله می کنند؟

یکی از اعضای شورای شهر یزد افزود: نام «عمل» عنوان عبارت «سیستم یزد هوشمند من» است که ایده اولیه آن برای اولین بار در سال 1394 توسط کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مطرح شد.

وی گفت: این طرح تا ابتدای سال 98 در حد یک ایده باقی ماند و در پایان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پس از تغییر معاونت برنامه ریزی شهردار و پس از آن که طراحان ایده اولیه خود را در دست گرفتند. رهبری، نظارت منظم بر تولید این سیستم “.

تاجملیان گفت که قراردادی با بخش خصوصی امضا شده و هسته مرکزی سیستم سهامداران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سال 1400 که ششمین دوره شورای اسلامی شهر شروع به کار کرد، یکی از اقداماتی که بسیار جدی مورد توجه و پیگیری قرار می گیرد، سامانه سهم است. به همین منظور کمیته ای به همین نام در کمیسیون تشکیل شد و با خرد جمعی مقرر شد ابتدا با 4 سامانه اقماری سامانه سهم، زیر بار عملیاتی برود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و اصلاح شیوه نامه شورای اسلامی شهر یزد گفت: اولین سامانه سامانه حمل و نقل عمومی شهری است که شهروندان با توجه به اعتباری که در اختیار دارند می توانند بدون نیاز به خرید بلیت از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند. حساب سهام آنها «سامانه دوم سامانه شهربازی است که شهروندان می توانند بدون نیاز به ایستادن در صف برای تهیه بلیت، از تمامی امکانات شهربازی به صورت یکسان (فارغ از نوع وسایل بازی) استفاده کنند. .

تجملیان گفت: در سامانه سوم جمع آوری پسماند خشک شهروندان به جای تحویل رایگان پسماند خشک می توانند اعتبار خود را در سهام حساب شهروندان به نسبت کیفیت و کمیت پسماند تحویلی به پیمانکاران مجاز شهرداری شارژ کنند. و از آن برای خدمات استفاده کنید «از موارد فوق استفاده کنید یا موجودی حساب مدنی آنها را به حساب بانکی آنها واریز کنید.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و اصلاح روش های شورای اسلامی شهر یزد گفت: کیف پول شهروندی آنها در حساب شهروندی آنهاست. با ما تماس بگیرید و هزینه پارکینگ به صورت خودکار توسط سیستم اشتراک گذاری پرداخت می شود.

تجملیان تاکید کرد: این چهار سامانه چهار کاندیدای اولیه راه اندازی فاز اول سامانه هستند که امیدواریم انشالله تا پایان سال 1401 تکمیل شود. تعداد زیادی از سامانه های ماهواره ای دیگر نیز به تدریج به سامانه مرکزی متصل شده و به مردم عزیز، بزرگوار و خداترس یزد خدمات ارائه خواهند داد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید