فاز اول نیروگاه بادی دور سربیشه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستاناستاندار خراسان جنوبی امروز در هفتمین سفر شهرستانی خود به سربیشه و به همراه نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از نیروگاه بادی دارا در سربیشه بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این بازدید گفت: نیروگاه بادی دوره با ظرفیت اسمی 50 مگاوات و طول شبکه 4800 فشار متوسط ​​و سه ترانس در حال کار است.

مهدی دادگر ادامه داد: فاز اول این پروژه تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد و 10 مگاوات از برق این نیروگاه وارد مدار می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل توربین های این نیروگاه بادی 20 واحد است که 4 دستگاه آن در فاز اول به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: برای راه اندازی فاز اول نیروگاه با پیشرفت فیزیکی 200 میلیارد تن تجهیزات مورد نیاز است. از حدود 50 درصد

دادگر افزود: این نیروگاه با سرمایه گذاری 70 میلیون یورو معادل یک میلیارد و 120 میلیون تن در حال ساخت است که 70 درصد آن توسط شرکت مپنا و 30 درصد توسط شرکت آتیه برای کارکنان صنعت برق خراسان تامین می شود.

وی ادامه داد: اشتغال در زمان ساخت این نیروگاه روزانه 6650 نفر و پس از اعلام مستمر بهره برداری 25 نفر است و این نیروگاه در زمینی به مساحت 22 هکتار احداث می شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از نمایشگاه دائمی صنایع دستی و محصولات کشاورزی شهرستان مود بازدید کرد. این نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود 300 متر مربع ایجاد شده و محلی برای فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی، سبزیجات و صیفی جات، نان محلی، گیاهان، گل و گیاه، فرش دستباف، پارچه، حوله، … سرامیک و غیره n.

قنات همچنین برای برنامه ریزی در این سفر از محور روستایی هریوند – مزار کاهی بازدید کرد. محور هریوند – مزار کاهی به طول هفت کیلومتر و عرض 6 متر یکی از محورهای روستایی شهرستان سربیشه است که برای بهسازی و توسعه این محور نیاز به 10 میلیارد تن اعتبار برآورد شده است.

گفتنی است، همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهر سربیشه، خانه نساجی سنتی مود به عنوان اولین خانه نساجی سنتی استان آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید