فاصله آموزش با نیازهای واقعی بازار کار حلقه مفقوده توسعه کشور است

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803018

احمد عابدینی گفت: حلقه مفقوده توسعه کشور بدون شک فاصله آموزش با نیازهای واقعی بازار کار است و آموزش ما از مقطع مدرسه تا آموزش عالی با نیاز بازار فاصله دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه فرهنگ و آموزش زیربنای یک جامعه است، گفت: دین مبین اسلام از ابتدا بر این دو موضوع تاکید داشته و سرمایه گذاری در این دو حوزه را به صورت اصولی در نظر گرفته است. “

احمد عابدینی ادامه داد: امروز فقدان مهارت در بین جوانان حلقه مفقوده اشتغال و تولید در کشور است اما می توان با معرفی الگوهای برتر فرهنگ کار و کارآفرینی را در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: مهارت ها و مدل های کارآفرینی موفق باید از طریق رسانه ملی و شبکه های اجتماعی به کار گرفته شود تا جوانان به مقوله مهارت و کارآفرینی برای توسعه کسب و کار در جامعه تشویق شوند.

وی گفت: حل مسئله آموزش در توسعه کشورها بسیار تاثیرگذار است، هزینه کردن در این زمینه در واقع سرمایه گذاری برای آینده است و همه کشورها به این موضوع آگاه هستند و اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند.

عابدینی گفت: آمارهای آموزش و پرورش در دوران تاجگذاری نگران کننده است و دانش آموزان زیادی به دلیل برخی مشکلات ترک تحصیل کرده اند.

وی ادامه داد: ساختن ایران اسلامی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با در نظر گرفتن تحول در آموزش و پرورش و پرداختن به این مهم محقق می شود.

این مدرس دانشگاه افزود: امروز برای رهایی از معضل اشتغال نیازمند نهادینه شدن دوره های آموزشی به ویژه برای نوجوانان و نسل جوان است. حلقه مفقوده توسعه کشور بدون شک فاصله آموزش با نیازهای واقعی بازار کار است و آموزش ما از مقطع مدرسه تا آموزش عالی با نیاز بازار فاصله دارد..

عابدینی گفت: بسیاری از حوزه های آموزشی کشور قدیمی است و وزارت آموزش و پرورش باید برای حذف این حوزه ها از نظام آموزشی کشور برنامه ریزی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه های نسل سوم باید کارآفرین و شایسته باشند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید