فاطمه وار بیایید جهاد کنیم تا رشدمان را توضیح دهیم

ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802609

امام جمعه شهرستان واوان گفت: فاطمه زهرا(س) با همه ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فرد و بدیل آن، به حق باید آن را الگو و نمادی نمونه در ولایت و اطاعت و حمایت از ولی امر بدانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز : امروز سالروز ولادت دردانه هستی است که کوثر است و چشمه جوشان امام یکم از همه نور و وجودش می آید.

او که هر روز و لحظه زندگی کوتاه اما پربار و پربارش درس عبرتی است برای کسانی که می خواهند راه حق و اسلام و دین را طی کنند و فریب نخورند.

در کنار ابعاد شخصیتی منحصر به فرد و گوهر نبی اکرم(ص)، ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وجود مبارک آن حضرت، دایره المعارفی از معارفی است که با وجود هر آنچه آموخته ایم، باید هرازگاهی گفته شود. قرن ها و قرن ها ناشناخته مانده است.

به همین منظور در گفتگو با حجت الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهرستان واوان گوشه هایی از ابعاد فردی صدیقه طاهره (س) را بررسی کرده ایم که در ادامه می خوانید:

دانا: زهرا مرضیه شما را چگونه معرفی می کند؟

حجت‌الاسلام محمدی: خداوند به واسطه وجود حضرت زهرا (سلام الله علیها) عنایت لاینفک پیامبر خاتم را عنایت فرمود، چنانکه در قرآن کریم فرمود:

همه انبیای الهی منتظر عرضه پیامبر خاتم بودند که آن حضرت نیز دو امانت گرانبها یعنی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت را برای امت خود به یادگار گذاشت تا هر دو امانت در حضور مبارک زهرا تجلی یابد. مرضیه.

محل نزول قرآن کریم قلب مبارک پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که از آن به قلب فاطمه زهرا (س) تعبیر می شود، زیرا خود پیامبر گرامی اسلام فرموده اند «فاطمه جان و روح من است».

پس حقیقت قرآن، عترت و اهل بیت علیهم السلام در وجود حضرت زهرا علیها السلام، مادر ائمه معصومین علیهم السلام به ائمه عصر علیهم السلام است.

دانا: مهمترین ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا (س) چیست؟

حجت‌الاسلام محمدی: در طول عمر کوتاه دنیوی خود با بصیرت و دشمنی بر صحنه حاضر شد و هنگامی که عده ای ضعیف و بازیگوش بودند و به خواب رفتند جان گرانبهای خود را فدای روستا کردند.

حضور مبارک با وحی و مقاومت در برابر ظلم و ستم از ولایت امیرالمومنین دفاع کرد که نشان از اهمیت ولایت دارد.

کسى که حسنات فراوان دارد و قلب و وجودش فداى قضاوت و محل تجلى قرآن کریم و اهل بیتش مى شود تا اهمیت و حساسیت این جایگاه در اسلام و حاکمیت بر اعمال آن را یادآورى کند.

وقتی چنین شخصی در دفاع از ولایت ظاهر می شود، حضور او اهمیت مسئله ولایت و پذیرش اسلام در دین را نشان می دهد.

به این ترتیب زهرا مرزیر با بصیرت، هوشمندی، دشمنی و میهن پرستی در صحنه ماند و در زمانی که عده ای بازی می کردند و شمشیرهایشان در دفاع از حقیقت دیر می کرد، قاطعانه از این ارزش ها دفاع کرد.

دانا: برای داشتن زندگی فاطمه چه کنیم؟

حجت‌الاسلام محمدی: حفظ حقوق شمشیربازان مستلزم نیزه ای قوی است، اما گاهی این شمشیر و نیزه در قلم، حقایق خود را بیان و تبیین می کند و گاه در مقامی دیگر.

مهم این است که در شرایطی که امروز پس از گذراندن یک جنگ سخت و نرم، در خط مقدم جنگ ادراکی با الگوگیری از حضرت زهرا (س) و تبیین صحیح حقایق، در حال نبرد هستیم. به دشمن اجازه دهید که حقیقت را دروغ و دروغ را نادرست بسازد.

امروز هر کدام از ما در این عرصه ماموریتی داریم، کافی است دشمن و نقشه های او را بشناسیم و با خواسته های او روبرو شویم، اجازه نمی دهیم واقعیت ها وارونه شود و متفاوت جلوه کند.

در این جهاد تبیینی که دشمن با این نوع نگاه و برداشت ما را به نشان دادن ذلت و عزت و ذلت سوق می دهد، باید از سیدیقه طاهره (س) عبرت گرفت و با ایستادن در جبهه دفاع از حق و استان، ما باید به همه اجازه دهیم که پیشروی را از دشمن بگیرند.

حضرت زهرا علیهاالسلام در آن زمان با جهل مقابله کرد و نگذاشت دروغ حق خود را در قالب رشد عرضه کند.

گفتنی است، وظیفه اصلی کسانی که می خواهند زهرآلود و مانند فاطمه (س) زندگی کنند و سیره این امام را چراغ راه خود بدانند، پیروی و تسخیر ولایت و در سایه است. با تکیه بر دین، علم، مبارزه و استقامت برای مبارزه با جاهلیت مدرن و ریشه کنی آن.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید