فتوای مهم آیت الله مکارم: زنان حجاب ندارند

فتوای مهم آیت الله مکارم: زنان حجاب ندارند

متن این فتوا به این شرح است: با توجه به اینکه اگر زنان مسلمان و دختران متدین در مقاطع عالی تحصیل نکنند، فقط افراد آزاده و متدین در مناصب مهمی قرار می گیرند، افراد متقی در مواردی مجاز به حجاب هستند. که لازم است رعایت نکنید ولی در موارد دیگر حتما رعایت کنید

در توضیح این فتوا آمده است: «شکی نیست که حجاب زنان در اسلام از ارکان اساسی این دین است و حتی غیر مسلمانان نیز می دانند که این امر از احکام اسلام است و لذا در بسیاری از موارد. ، خود را موظف به مقابله با آن می دانند.

البته هر تصمیمی ممکن است در صورت لزوم استثناء داشته باشد، مثلاً: اگر خانمی مریض شود و پزشک همجنس حضور نداشته باشد، ضرورت ایجاب می کند که به پزشک جنس مخالف مراجعه و معاینات او انجام شود. ممکن است بدون ترک حجاب ممکن نباشد; در چنین حالتی بنا بر ضرورت و در حد ضرورت به آن زن مسلمان اجازه رفع حجاب داده می شود.

و همچنین در خصوص تحصیلات لازم در صورت نداشتن آن به عنوان یک ضرورت با مشکلات مهمی (خود یا جامعه اسلامی) مواجه می شود، مجاز به ترک حجاب است. یعنی در حد ضرورت، یعنی نسبت به جایی که ترک حجاب مطلقاً لازم است – یعنی. او با حجاب به کلاس درس می رود و کلاس را ترک می کند که باید حجاب را ترک کند و بلافاصله در راه بازگشت حجاب را حفظ می کند.

با توجه به آنچه گفتیم، برای فتوای آخر توضیح کافی داده شد. امیدواریم همه عزیزان در این امر به وظیفه شرعی خود عمل کنند و انشالله از فتوای مذکور سوء استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید