فحاشی همه چیز را در دنیای علم ایجاد می کند


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916805

سلیمی نمین گفت: فحاشی باعث ایجاد اختلاف در فضای علمی می شود که این چیزی نیست که دانشجویان به دنبال آن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، عباس سلیمینین صبح امروز شنبه 28 آذرماه در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با موضوع “دانشجوی دیروز و دانشجوی امروز در حوادث” اظهار داشت: در این راستا با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، این موضوع در حال بررسی است. که توسط جنبش دانشجویی این دانشگاه برگزار شد. : امروز و در یکی دو ماه اخیر مطالبه شرم آور وجود دارد، برخی از دانشجویان خواستار این هستند که سلف سرویس دختر و پسر یکسان باشد. این حداکثر خواسته دانشجویان نیست. در این شرایط در حالی که دانشجویان می توانند مطالبه حق کنند و دانشجویان را در بین ملت عزیز کنند، مطالبه ای وجود دارد که در بین دانشجویان قابل جذب نیست.

وی با بیان اینکه بحث از این قبیل مطالب، مقتضیات و ارتباط با جامعه را که نمی تواند با جامعه دانشجویی ارتباط برقرار کند، تنزل می دهد، خاطرنشان کرد: جامعه ما هر گاه موفق به شکل گیری قدرت ملی شده، حداکثر روی مشترکات کار کرده است. منشا کار هر زمان که دانشجویان می خواستند برای مردم گام بردارند، روی حداکثر اجتماع کار کردند. البته بدخواهان ملت ایران روی این مشترکات کار نمی کنند، بلکه برای از بین بردن مشترکات و ایجاد اختلاف کار می کنند.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه برخی حرکات باعث تفاوت و برخی دیگر سهم می شود، تصریح کرد: فحاشی در فضای علم تفاوت ایجاد می کند که این چیزی نیست که دانشجویان به دنبال آن هستند، پس چرا برخی از دانشجویان چنین حرکتی را انجام دادند؟ در اینجا می توانید بفهمید که در حوزه مصالح ملت یا منافع علیه ملت وارد چه حوزه ای شده اید. دانشجویی که در دانشگاه برای تحریک سایر دانشجویان برای ایجاد درگیری فیزیکی در دانشگاه فحش می دهد وارد حوزه دشمن می شود یا حوزه ملت؟ چرا او این را نمی فهمد؟ چون احساسات بر او حکومت می کرد.


d1ff9098 ce1a 49e4 a07f d55884006dcd خبر خاکستری

وی با بیان اینکه امروز در حوزه دانش مشکل جدی داریم خطاب به دانشجویان ادامه داد: روز دانش آموز را روزی قرار دهید که فکر می کنید حق انتخاب دارید و می توانید شأن خود را ارتقا دهید و سپس ابزار لازم را پیدا کنید. و در آینده هوش سیاسی پیدا کنید تا در موقعیت حساسی قرار بگیرید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مسئولان دانشگاه نقش مهمی در این حوزه دارند چرا که در آن سال ها کمبودهای زیادی وجود داشت و این کمبودها باعث شد که احساسات تربیت نشود، به استدلال تبدیل نشود و رشد نکند.

سلیمی نمین تاکید کرد: برخی سوالاتی که در دو ماه گذشته در دانشگاه ها مطرح شد حرف های درستی بود که مسئولان دانشگاه باید به آن توجه کنند. با این حال، مسئولان و مدیران دانشگاه باید شهامت تحمل داشته باشند، حتی اگر دانشجوی نرم خوی حرف درستی نزند و بی ادب باشد، اما دانشجویان نیز باید در مسیر مهم ترین مشکلات جامعه پیشروی کنند. گذشته .

وی با بیان اینکه شعار «زن آزادی» اگر شعار خود دانشجویان بود محترم می شد اما این شعار امتداد حرکت دیگری بود و کپی برداری شده بود، اظهار داشت: آیا زنان مورد جفا قرار نمی گیرند؟ بله حتما همینطور است، سالها به زنان شاغل در دانشگاه آزاد توهین می شد و ورود بدون حجاب به دانشگاه آزاد ممنوع بود و بسیاری از زنان و مردان سکوت کردند، آیا این موضوع و قانون منشأ دینی دارد؟ آیا کسی هست که حجاب و روسری و مانتو نشناسد؟

وی در ادامه کشتار جوانان کشور در دو ماه اخیر را بهای تهاجم دشمن در میان ما دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در دانشگاه شریف رخ داد اعتراض نبود بلکه بی منطقی در دانشگاه بود. برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی کشور، فحاشی در دانشگاه ممنوع شد و این اعتراضی نیست. اگر دانشگاه شریف می خواهد مشکلی را حل کند باید منطقی باشد که دانشجویان و ملت را با خود همراه کند. اسمی که باعث فحاشی می شود را می توان عقده های پنهان نامید.


834d63e1 628a 42c2 9ee3 9c620830d06a خبر خاکستری

سلیمی نمین تصریح کرد: ما به عنوان فرزندان این مرز و بوم تنها هستیم که می توانیم به دنبال خیر و صلاح کشور باشیم اما باید هوشمند باشیم که به نام امر به معروف در میدان دشمن بازی نکنیم. باید بفهمیم کدام کشورها برای ایران تهدید و کدام کشورها برای ما فرصت بوده اند.

وی تصریح کرد: توسل و شعار دادن در شبکه های صهیونیستی الزامی نیست. این مکان هایی که شعار و فریاد می زند به هیچ وجه با مقتضیات جامعه ما همخوانی ندارد و در جهت اعتلای جامعه ما قدم بر نمی دارد و در بین دانش آموزان عزت آفرینی نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید