فحش خشن به نمایندگان مجلس بر سر قیمت خودرو!

فحش خشن به نمایندگان مجلس بر سر قیمت خودرو!

مصطفی رضا حسینی گت آبادی با اشاره به مجوز خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون نیز از عملکرد وزیر صنعت در خصوص وضعیت وی انتقاد کردند، دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا داریم. که وضعیت آن مربوط به همین سال و سال گذشته است و این دولت ها دولتی نیستند این مشکل در همه دولت ها وجود داشته و هر کدام نقش منحصر به فردی در جامعه و مردم داشته اند.

وی با بیان اینکه مردم آسیب پذیرترین زنجیره در بحث خودرو بودند، افزود: از روز اول این دو خودروساز باید از دولت خارج می شدند. چرا باید دولت و وزارت صنعت با سهم 6 درصدی در صنعت خودرو در آنجا اعمال حاکمیت کنند و مستقیماً در انتصاب مدیران مشارکت داشته باشند تا فضای ایجاد شده منبع دولتی باشد؟ خودروسازان ادعا می کنند که ما ضرر می کنیم زیرا قیمت تعیین کننده است و هزینه از ما گرفته می شود و هزینه های ما بیشتر است. پس چرا دولت در مقابل مردم و مجلس از آنها دفاع می کند؟

نماینده مردم بابک در مجلس یادآور شد: به ویژه دولت برای حوزه خودرو و خودرو برنامه ای ندارد. نه تنها این دولت، دولت های قبلی هم برنامه ای نداشتند که اگر برنامه ای بود یک شبه نمی آمدیم بگوییم خودرو گران شده و عواقبی را که شاهد آن هستیم به دنبال خواهد داشت.

رضا حسینی ادامه داد: در آن چند روز به ویژه روز یکشنبه نمایندگان مجلس مورد حمله وحشیانه افرادی به نام سهامدار قرار گرفتند که با پیامک های سخیف و رکیک و الفاظ رکیک و غیرعادی به نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع حمله کردند. چرا مجلس می خواهد جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد باید سود کنیم. از طرفی مردم می گویند چرا قیمت ها بالا می رود؟ ما قدرت خرید نداریم و دسته های دیگری هم هستند که تعریف نشده اند. می گویند در سال 97 و 98 خودرو ثبت نام کرده اند و حالا به افزایش قیمت ها پیوسته اند. این یک آشفتگی است و هیچ کس در دولت مسئول این وضعیت نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان بهانه های خود را می آورند که برای ما قابل قبول نیست، تاکید کرد: به هر حال باید انضباط وجود داشته باشد. راه اول خصوصی سازی صنعت خودرو است، زیرا این امر تنها منجر به نارضایتی می شود. کمتر از یک ماه پیش، وزارت صنعت و خودرو اعلام کرد که قیمت ها را 18 درصد افزایش داده است و به محض انتقاد از آن خارج شد. خود رئیس جمهور وارد شد و گفت این تصمیم باید لغو شود و این افزایش با دستور رئیس جمهور و حکم ایشان لغو شد. باز هم می بینیم که رسما اعلام می کنند افزایش قیمت 18 درصدی اجرا می شود و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مجلس تحت فشار رسانه ها و گروه های تندرو است که در صورت عدم همکاری با دولت برچسب ضدانقلاب و متخاصم می شود. بنابراین تا حدودی دولت را همراهی کرد تا کابینه کار کند. همین مشکل در حوزه‌های اقتصاد، صنعت و معدن و بسیاری از حوزه‌های دیگر وجود دارد که وضعیت نامناسب است. ما معتقدیم مشکل خودروها، منازل، جاده ها و سایر قسمت ها هنوز حل نشده و عواقب آن به زودی مشخص خواهد شد. ما که می خواهیم از ابزارهای قانونی برای افزایش کنترل و نظارت دولتی مانند بازجویی، بازجویی و تذکر استفاده کنیم، شرایط را تحت فشار قرار می دهیم که محقق نشود. اگر امروز نتوانیم مشکلات را کنترل کنیم، فردا دیر است و مردم ما و دولت را نمی پذیرند که چنین مشکلاتی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید