فداکاری و ایثار از ویژگی های مهم مکتب شهید سلیمانی بود/ رمز محبوبیت حاج قاسم دوری از تکبر و خودخواهی بود.

زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794307

امیری با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی یک ویژگی مهم مکتب شهید سلیمانی گفت: راز محبوبیت حاج قاسم به دور از تکبر و خودخواهی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی اگرچه یک شخصیت نظامی بود اما یک شخصیت سیاسی و دیپلمات هم بود، شخصیتی که بصیرت و روشنگری و نجات از مظلومان را می طلبید و نشان می داد که تعلق ندارد. فقط به جمهوری اسلامی ایران، بلکه به همه ملت های مظلوم و مظلوم جهان و به دنبال نجات آنهاست.

وی افزود: زمانی که همه تروریست های جهان با دولت و راهبرد آمریکا و صهیونیست ها در سوریه دست به اخلال و دخالت در امور حکومت و نظام آن کشور زدند، شهید سلیمانی به همراه خود به سوریه رفت. رفقا و با اتحاد و از خود گذشتگی داعش و گروه های تروریستی را شکست دادند.

این تحلیلگر سیاسی غرب آسیا گفت: در عراق کار خوبی کرد، شهید سلیمانی به ملت های مظلوم اعتماد و عزت نفس بخشید، گاهی به عنوان دیپلمات و سیاستمدار با روسای جمهور سوریه، عراق، لبنان، روسیه، پاکستان و… او صحبت می کرد و به زبان دیپلماتیک و قواعد حقوق بین الملل تسلط داشت، تجربیات نظامی خود را در آن گنجاند، یعنی شهید سلیمانی را می توان مجموعه ای متشکل از افراد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی دانست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مد نظر همه مردم جهان بود، بیان کرد: شهید سلیمانی شخصیتی خاص و محبوب است که در دل دولت ها و ملت های مختلف محبوبیت خاصی دارد و همه مردم این کشورها می دانستند که کار شهید سلیمانی برای خدا بود و خودخواهی، استکبار، غرور در او نیست.

امیری بیان کرد: اگر حاج قاسم داعش را کنترل و نابود نمی کرد، امروز داعش یک سری انفجارها در اروپا و آمریکا انجام می داد که خون بسیاری از مردم بی گناه را می ریخت.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: شهید سلیمانی با وجود اینکه یک شخصیت بین المللی بود، در برابر ملت های مظلوم و مظلوم بسیار متواضع بود و سربازی تمام عیار برای رهبری بود و همین ویژگی ها باعث شد سلیمانی در قلب همه مومنان و ملت ها شهید شود و نفوذ کند. همه مردم با هر ایمان و اعتقادی.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی امروز مکتبی است که مبتنی بر ایثار و ایثار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید