فداکاری کادر پزشکی در دوران کرونا باید در تاریخ بماند


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891118

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد گفت: فداکاری‌های کادر پزشکی در زمان شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و نسل‌های آینده این افراد و روحیه آنها را بشناسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی کنگره شهدای علوم پزشکی با تاکید بر لزوم تکریم مقام شهدای حافظ سلامت اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، کادر پزشکی در بسیاری از کشورها این کار را نکردند. آنها سر جای خود هستند، قبلاً از کارشان فرار می کردند و در کشور ما کادر پزشکی به طور شبانه روزی از بیماران کرونا مراقبت می کردند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان بر بالین بیماران جان خود را از دست داده اند، افزود: دنیا باید این اسطوره های ایثار و ایثار را بشناسد و برگزاری این کنگره ها گامی در این راستا است. “

ناصری با بیان اینکه بسیاری از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی به صورت ناشناس خدمت کردند، تاکید کرد: فداکاری های کادر پزشکی در دوران شیوع کرونا باید در تاریخ ثبت شود و نسل های آینده این افراد و روحیه آنها را بشناسند.

امام جمعه یزد به دست اندرکاران برگزاری این کنگره گفت: باید تلاش شود تا محتوای مناسب و قابل قبولی برای این کنگره تهیه شود و زندگی نامه شهدا به تفصیل بیان شود و شهدای این ناحیه به بهترین نحو ارائه شوند. راه توانایی

وی بر تشکیل کمیته علمی قوی برای برگزاری این کنگره تاکید کرد و تصریح کرد: وزارت بهداشت باید همکاری و همکاری بیشتری با برگزارکنندگان این کنگره در استان یزد داشته باشد و اطلاعات لازم را در اختیار دبیرخانه کنگره در یزد قرار دهد.


*کنگره شهدای سلامت گامی در راه گام دوم انقلاب است

خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه این هشتمین کنگره شهدای علوم پزشکی است و در راستای تحقق گام دوم انقلاب است، گفت: امیدواریم که با حمایت وزارت بهداشت و هماهنگی در داخل استان می‌توانیم کنگره ای در خور شأن شهدای حافظ سلامت برگزار کنیم.»


* تقدیم 235 شهید مدافع سلامت در کشور

عابدین زاده دبیر کنگره شهدای سلامت یزد نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در هشتمین دوره این کنگره ارائه کرد و اظهار داشت: 235 شهید سلامت در کشور داریم که 128 نفر از آنها مرد و مابقی هستند. زنان، 4 نفر پزشک عمومی و 42 نفر پزشک متخصص و فوق‌متخصص، بیش از 40 نفر پرستار و بیشترین فوتی‌های مدافع سلامت پزشکان متخصص و فوق‌متخصص بوده‌اند.

پورحسینی مشاور وزیر بهداشت نیز در این دیدار با بیان اینکه گام برداشتن در مسیر معرفی شهدا دست به دست هم داده است، گفت: محکم بایستیم زیرا بهترین معامله معامله با خداوند متعال است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقوله جهاد افزود: اگر نتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را که ریشه در عاشورا دارد تبیین کنیم، نمی توانیم در مقابل مستکبرین مقاومت کنیم.

در این مراسم از آزادگان حاضر در جلسه به مناسبت بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید