فدراسیون فوتبال هلدینگ نفت نیست که چیزی را کتمان کند/ وقتی آمدم یک چای خشک هم در فدراسیون نبود!

ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794387

اعضای منتخب ملت و دولت یک بند در قانون اساسی را تصویب می کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال زوایای پنهانی ندارد، آیا هلدینگ نفتی است که چیزی را پنهان کند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب الدین عزیزی هادم، رئیس فدراسیون فوتبال درباره ارتباط این نهاد با هیئت های استانی گفت: فدراسیون جدا از مجمع نیست و مجمع فدراسیون نیست؛ فدراسیون فوتبال از مجلس شورای اسلامی جدا نیست. در هر زمینه ای که کار می کنیم همه باید با عزت حرف بزنیم و سرمان را با افتخار بالا بگیریم. شما دوستان و همکاران من در روزهای سختی فراموش نشدنی من بودید و همه ما سرباز کشورمان و فوتبال ایران هستیم. در جلسه بعدی که در ماه مارس برگزار می شود، به طور مفصل در مورد ارائه FF صحبت خواهیم کرد تا نشان دهیم به کجا می رویم.

وی ادامه داد: فدراسیونی را تحویل گرفتم که خالی از بودجه بود، بدهی و مشکلات زیادی داشت. البته از همه رؤسای جمهور قبلی تشکر می کنم و همه تا جایی که می توانند زحمت می کشند و یک روز ما از این جدول خواهیم رفت. حفظ حیثیت و اخلاق مهم است و هیچکس دوست ندارد اعمال منفی داشته باشد که بعداً منجر به تکبر شود.

عزیزی هادم درباره شرایط فدراسیون فوتبال گفت: امروز باید بتوانیم در همه رده های مختلف منابع مالی ایجاد کنیم. وقتی رسیدم در فدراسیون حتی یک چای خشک هم نبود اما امروز تیم ملی فوتبال بانوان به پرواز ویژه اعزام شد که برای همه مایه افتخار بود. کار بی سابقه انجام شده؛ حرف زدن آسان است اما امروز نگاه عدالت خواهانه به معنای واقعی کلمه در همه استان ها جا افتاده است تا هیچکس از چرخه تیم ملی کنار گذاشته نشود. در زمینه VAR قرار بود چه کار کنیم که انجام ندادیم؟ ما قدم برداشتیم، اجازه ندادند، بعضی ها فقط می آیند کثیف می شوند و می روند!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امروز یکی از سریع ترین و ارزان ترین تیم های ملی را برای صعود به جام جهانی خواهیم داشت و من کمترین نقش را در این زمینه داشتم. من یک وظیفه ملی دارم که باید انجام دهم. همه ما خود را مدیون ملت می دانیم و تلاش می کنیم جامعه ایرانی را در سراسر دنیا شاد کنیم که امروز در اقصی نقاط ایران و جهان سرمان برای فوتبال کشورمان بالا است.

وی ادامه داد: به راحتی توانستم مربی خارجی را به بخش بانوان بیاورم. حداقل 16 میلیون دلار متعهد می‌شوم، مربیانی با نام‌های بزرگ که اگر چیزی نبود و اگر نبود، می‌گفتیم مربی خوبی داریم و نداشتیم، اما نداشتیم و ما پشت سر مربیان خانگی خود ایستادیم. فدراسیون فوتبال زوایای پنهانی ندارد، آیا این چنگال نفت است که چیزی را پنهان کند؟

عزیزی هادم تاکید کرد: من و دختران شما زمانی دوست داشتیم لباس های یک رنگ زیبا داشته باشیم اما امروز با هواپیماهای شخصی سفر می کنند و اردوها و برنامه های خوبشان محقق شده است. تیم ملی فوتبال کشورمان در مواجهه با موانعی که با دعای خیر مردم ایجاد شده و با کمترین هزینه توانسته نتایج خوبی کسب کند، این فوتبال برای شما و مردم است. انتخاب بزرگی در فوتبال ساحلی انجام شد و تیم ملی نایب قهرمان شد. فوتبال ساحلی تعطیل شد، امروز تیم ملی فوتسال ایتالیا عملکرد خوبی داشت و در آینده تقاضای خوبی برای استعدادهای فوتسال و فوتبال ساحلی خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امروز همه کمیسیون‌های فدراسیون فوتبال مؤثر هستند و روی کاغذ عمل نمی‌کنند. این یعنی اعتماد، تبادل نظر و روابط منطقی و صحیح. من متوجه هستم که تمام کمیسیون های فدراسیون چه می کنند. دوره های داوری خوبی خواهیم داشت و در آینده خبرهای خوبی به گوش می رسد که آسیبی به فوتبال ملی و جامعه فوتبال وارد نخواهد شد.

وی در خصوص درآمد آتی فدراسیون فوتبال گفت: 400 تا 500 میلیارد تن حداقل درآمد برای رفتن به جام جهانی است و 16 میلیون دلار دیگر هم داریم که در نظر داریم زودتر از طریق فیفا و AFC این پول را دریافت کنیم. تلاش می کنیم مقدار قابل توجهی از این پول را در استان ها هزینه کنیم. تا 40 درصد درآمد فوتبال در استان ها هزینه می شود. کارهای زیادی در قطر انجام شده است. ما در تلاش هستیم تا هیئت هایی را برای کارهای زیاد و تحقیقات میدانی به قطر بفرستیم. باید بروید و زیرساخت های دیگر را ببینید.

عزیزی هادم همچنین اذعان داشت: پروژه ابری در کنار ما در قطر در حال انجام است. یک قرارداد منحصر به فرد و تاریخی در قطر امضا شد که برای ایران بود. در این قرارداد امکانات قطری به مدت 4 سال به صورت رایگان در اختیار فوتبال ایران قرار می گیرد و این بر اساس دیپلماسی فعالی است که ما داشتیم. ما با رئیس فدراسیون این کشور جلساتی داشتیم و برای ما مهم بود که رئیس فیفا اینقدر به فوتبال ایران احترام بگذارد. در ماه فوریه میزبان اینفانتینو خواهیم بود و در طول حضورش در کشور بحث های مختلفی خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: کارهای مهمی برای بازگرداندن میزبان به ایران داشتیم و کارهای زیادی در کیش انجام شده و همه این اقدامات به صورت عددی و رقمی بوده است. تیم های ملی در کیش اردوهای خوبی داشتند. موضوعی که تا به امروز در فوتبال کشور بی سابقه بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اساسنامه این نهاد گفت: بحث اساسنامه یک بحث مهم و یک تهدید جدی است; در زمانی که شما به این رای دادید من مسئول نبودم. روی قانون اساسی کار می شد و کارهای زیادی انجام شد. این اساسنامه نقشه راه داشت که باید خلاصه می شد. فدراسیون جهانی آن را تایید کرد و دولت ثالث نیز آن را تایید کرد و تنها تصویب مجلس و تغییرات توسط دولت باقی ماند. به همین دلیل در جلساتی که ما برگزار کردیم، فیفا این موضوع را پیگیری کرد و گفت ما قدم به قدم با شما پیش رفتیم و با توافقات شما گام برداشتیم.

عزیزی هادم در ادامه این بحث گفت: در برگزاری انتخابات و بازگشت میزبانان همکاری کردیم. بنابراین آخرین گام باید برداشته شود و آخرین بند قانون اساسی تصویب شود. 70 روز کمتر از فرصتی که به ما داده شده است و با ما شوخی نمی کنند. وقت کم داریم و امیدوارم مردم برگزیده ملت صدای مردم و ملت را بشنوند. این در شأن فوتبال ما نیست که مردم در یک بند از قانون اساسی شرکت کنند. ما باید برای این موضوع راه حلی داشته باشیم و با کار گروهی و همدلی این کار را انجام دهیم. دولت باید تغییرات در قانون اساسی را نهایی کند تا فوتبال ما جلو برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید