فدراسیون فوتبال پاسخ دقیقی برای حذف نمایندگان ایران نمی دهد/ خصوصی سازی سرخابی ها مراحل ویژه ای دارد

زمان: 5:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799816

وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد داخلی هنوز پاسخی در خصوص حذف نمایندگان ایران به ما نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی پس از دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محوریت محرومیت استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا 1022 گفت: از دو باشگاه محافظت کنید. پنج روز دیگر فرصت داریم و چندین جلسه قضایی برگزار کرده ایم. پاسخی برای کمیته آماده کرده ایم که ارائه شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا حق اعتراض به هر دو باشگاه را اعلام کرده است و ما از این محدودیت زمانی برای تعیین میزان پرونده استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خواستار پاسخ روشن در این زمینه است، افزود: به عنوان خدمتگزار ورزش و جوانان و به عنوان مدیران اجرایی استقلال و پرسپولیس یک سوال دارم. اگر فدراسیون فوتبال ایران نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد، فدراسیون مجوز دارد کمیته‌های حرفه‌ای و صدور مجوز برای رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشد. کمیته اولیه حرکتی را آغاز کرد که به دنبال پاسخ کار و یافتن علت مشکل هستیم.

ما به دنبال این هستیم که بفهمیم چرا این کار از داخل انجام شده است.» وزیر ورزش و جوانان در این حکم گفت: کمیسیون استیناف به دو باشگاه مهلت سه ماهه داد و در مجموع چهار ماه فرصت داشتند. ما داشتیم مدارک را نهایی می‌کردیم که هفته گذشته اعلام کرد که پنج روز فرصت دارید بررسی کنید. ما شوکه شدیم و هنوز پاسخ درستی در داخل به ما داده نشده است. فدراسیون فوتبال رابطه ما با خارج از کشور (AFC) است که هنوز کسی به آن پاسخی نداده است. باشگاه ها نیز مدارکی را که در اختیار دارند ارائه کردند.

سجادی با انتقاد از سهل انگاری مدیران سابق سرهابی در ارائه مدارک، گفت: تا آنجایی که من به عنوان مدیر ورزشی اطلاع دارم هنوز کارهای سال 1395 باقی مانده است که آن را به ماه های آینده موکول کرده ایم و از بازه زمانی راضی هستیم. این باعث تنبلی شد و فضای بین المللی را جدی نگرفتیم. ما در ماه های اخیر مستندات را تکمیل کرده ایم و دولت موضوع مالکیت مشترک را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دور دوم ورود باشگاه ها به بورس آغاز شده است، گفت: سازمان خصوصی سازی دو تضمین نامه به AFC ارسال کرده است که فرآیند خصوصی سازی باید از نیمه دوم فوریه (اواخر بهمن) آغاز شود. تلاش می کنیم مشکلات را حل کنیم. ورود به بورس نیز الزامی است و باشگاه ها باید شرایط لازم را داشته باشند. این امر به دستور رئیس جمهور و معاون ایشان طبق قانون بود و از وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین وزارت امور خارجه کمک گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام تلاش خود را برای حفظ استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده ایم و از زمان باقی مانده استفاده خواهیم کرد. ما حق خود را در دنیای فوتبال بین المللی ثابت خواهیم کرد. باید بگویم که در سه چهار ماه اخیر کار خاصی انجام نداده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید