فدراسیون پزشکی ورزشی در سال 1400 با موفقیت خود را معرفی کرد / در نظر داریم کیفیت خدمات و زیرساخت ها را توسعه دهیم.


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814324

تاکید بر خدمت واقعی جامعه ورزش در حوزه سلامت؛

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: رویکرد این فدراسیون ارائه خدمات تخصصی به جامعه ورزش و جوانان کشور در چارچوب قوانین و مقررات است.

به گزارش راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر گلمرضا نوروزی صبح امروز در آخرین جلسه هیات مدیره با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در حالی که روزهای پایانی سال 1400 را می گذرانیم، فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد قابل توجهی داشت. در اکثر رشته های تخصصی و پس از یک سال تلاش همه مدیران و همکاران ستاد مرکزی و هیات های استانی و همچنین حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و از حمایت های صمیمانه قدردانی می نماییم. کلیه ادارات ورزش و جوانان

دکتر نوروزی با اشاره به همه گیری تاج و شرایط حاکم بر همه بخش ها از جمله ورزش در کشور گفت: معاونین مدافعان سلامت و همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل حضور داشتند و هر کاری که ممکن بود انجام دادند. نقشی در جلوگیری از کمترین آسیب به جامعه ورزش کشور. به عنوان مثال، در اوایل دهه 1400 شاهد بودیم که واکسیناسیون قهرمانان المپیک به موقع انجام می شد و سپس در جریان بازی های المپیک و سایر رویدادهای ضد تاج، فعالیت های فدراسیون به شدت ادامه یافت.

وی با اشاره به نظارت فدراسیون بر بیماری های عروق کرونر در ورزش تاکید کرد: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها و پوشش پزشکی مسابقات یکی دیگر از اقدامات فدراسیون در سال جاری بود که به خوبی انجام شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به پیگیری درمان ورزشکاران آسیب دیده گفت: امسال علاوه بر نظارت بر نحوه برخورد قهرمانان و ورزشکاران کشوری مانند سال های گذشته، پیگیری درمان و فیزیوتراپی آسیب دیدگی ها انجام می شود. به ورزشکاران مصدوم شد .

وی خاطرنشان کرد: با این حال نه تنها در حوزه پزشکی، بلکه در تمامی حوزه های تخصصی به وضعیت موجود بسنده نکرده و قصد تقویت و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری کمیسیون های تخصصی را داریم.

دکتر نوروزی در زمینه ساماندهی ورزشکاران گفت: در شرایطی که بیماری همه گیر تاج در ماه های پایانی سال های 98 و 1378 باعث کاهش چشمگیر جمعیت ورزشکاران سازمان یافته شده است، خوشبختانه در سال جاری پس از واکسیناسیون های گسترده و تلاش های فراوان همکاران ما در بخش‌های ورزشی و هیئت‌های پزشکی ورزشی، خرسندیم اعلام کنم که روند عضویت ورزشکاران در کمیته پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی به اوج خود بازگشته و امیدواریم در ماه‌های ابتدایی سال آینده، با این روند وضعیت به همه گیری های قبل از تاج باز می گردد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص فعالیت های آموزشی گفت: خوشبختانه اقدامات ارزنده زیادی در این زمینه انجام شده و نظارت جدی بر برخی برنامه ها همچنان در دستور کار است. در این صورت فدراسیون برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری هدفمند این کنگره خواهد داشت.

دکتر نوروزی با اشاره به عملکرد کمیته استانی امور فدراسیون گفت: در این بخش در کنار تمامی فعالیت های انجام شده و پیگیری قانونی پرونده، کارهای ارزشمند دیگری نیز انجام شده است، بازدید و ارزیابی عملکرد. هیئت های استانی «پزشکی ورزشی در دستیابی به اهداف عالیه پزشکی مثمر ثمر است.

دکتر نوروزی با اشاره به انضباط مالی و اداری این فدراسیون گفت: دستاوردهای ارزنده زیادی در این زمینه حاصل شده است و کادر پزشکی ورزشی مانند همیشه بر حراست بیت المال نظارت کرده و خدمات ورزشی دقیقی را در کشور ارائه خواهد کرد. جامعه با رعایت انضباط اداری.»

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از دیگر بخش‌های موفق فدراسیون در سال 1400، کمیسیون نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی را برشمرد و ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های این بخش در سال آینده هر چه بیشتر رصد شود.

دکتر نوروزی با ابراز خرسندی از عملکرد کمیته پوشش پزشکی این فدراسیون یادآور شد: بررسی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و کمیته پوشش پزشکی بسیار بیشتر از گذشته موارد تخصصی خود را رصد می کند.

وی همچنین از برنامه ریزی و اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت های فدراسیون در ستاد پزشکی ورزشی آزادی خبر داد و گفت: اطلاع رسانی های لازم در این زمینه در آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید