فراخوان نخبگان اقتصادی تصمیم مهمی برای توسعه تجاری کشور است


ساعت: 20:18
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896481

اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی و گام دوم انقلاب از جمله جذب نخبگان اقتصادی و استفاده از ظرفیت مردم و فعالان اقتصادی راهبرد مهمی برای تقویت اقتصاد کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب، توجه به نخبگان و فعالان اقتصادی بدون توجه به مسائل حاشیه ای و بهره گیری از فناوری ها و ظرفیت های نوین این فعالان از بخش خصوصی و فضا دادن به آن است. نخبگان در عرصه صنعت و تجارت یکی از ویژگی های اقتصاد است این مقاومت است.

تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است و برای افزایش مشارکت مردم باید از هر فعال اقتصادی که مایل به خدمت به توسعه پایدار ایران اسلامی و هر نوع فعالیت انبوه اقتصادی است استقبال کرد. باید فضایی در کشور و جامعه ایجاد شود که همه مردم در اقتصاد احساس بهره‌وری کنند و در پیشرفت و مقاومت کشور شریک باشند و به آن افتخار کنند.

بر اساس این؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار سران حوزه علم و فناوری کشور تاکید کردند: توقف نکنید; اجازه ندهید همه چیز به حالت تعلیق درآمده و متوقف شود. منتظر مساعدت و همراهی مسئولان نباشید. خودتان تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید و ما معتقدیم که می توان آن را انجام داد. در دام درگیری های سیاسی نیفتید.

همچنین رئیس قوه قضائیه در سخنان اخیر خود با تاکید بر لزوم بازنگری در مقوله های مرتبط با اقتصاد از جمله قوانین این حوزه، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی، تحریم ها و مشکلات اقتصادی باید از آنها کمک گرفت. مردم و به آنها کمک کنید.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش تقویت اقتصاد، تولید و اشتغال در تقویت استقلال کشور و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی گفت: نظام ما مردمی است. بر این اساس برای تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور باید از مردم کمک گرفت و با هم به مردم کمک کرد.

از سوی دیگر ؛ اشتغال در کشور موجب امنیت عمومی می شود که می تواند مشکلات فرهنگی را نیز حل کند. از جمله راهکارهای مورد نیاز برای رفع موانع اشتغال عبارتند از: تغییر نگرش دولت نسبت به بخش خصوصی، ایجاد امنیت اقتصادی و فراخوان و دعوت از نخبگان اقتصادی برای تکمیل پروژه های متوقف شده.

هر چه ؛ مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه نیمی از بازیگران اصلی اقتصاد به فکر خروج سرمایه خود از ایران هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش روزنامه دنیای اختاز از 40 بازیگر اصلی اقتصاد ایران، نیمی از آنها گفتند که به فکر خروج سرمایه خود هستند، به فکر کشور هستند و حدود یک چهارم مردم گفتند سرمایه خود را از ایران خارج کرده اند.

مسعود دانشمند گفت: آمارهای غیر رسمی نشان می دهد سالانه حدود ده میلیارد دلار انتقال سرمایه به کشورهای دیگر داریم. از طرفی میانگین سرمایه خارجی که توانسته ایم جذب کنیم کمتر از دو میلیارد دلار است. بنابراین می توان گفت حفظ سرمایه ما در کشور منهای هشت میلیارد دلار در سال است.

راه اندازی پروژه عظیم شهر پدیده کیش، بیش از 400 فرصت شغلی و ایجاد 100 هزار شغل

نتایج تحقیقات و مطالعات انجام شده در کشور بر این استوار است که پروژه عظیم شهر پدیده کیش یکی از مهمترین فرصت های اشتغال زایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی است و بخش خصوصی این پروژه را از سر گرفته است. متاسفانه به دلیل پشتیبانی ناکافی است. و حذف نکردن موانع پیشرفت کند است.

پروژه افسانه ای شهر پدیده کیش در جنوب غربی جزیره زیبای کیش در زمینی به مساحت 20 هکتار با زیربنای حدود 1000000 متر مربع ساخته می شود. این پروژه پرافتخار ایرانی دارای کاربردها و بخش های مختلفی از جمله هتل 5 ستاره با 2000 اتاق و زیربنای 290000 متر مربع، مرکز تجارت بین المللی بزرگ، مرکز همایش، اسکله بزرگ تفریحی، شهربازی سرپوشیده، پارک آبی است. و یک باغ این گیاهان دریایی است که در صورت حمایت های لازم و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب، شاهد ایجاد بیش از 400 شغل و 100 هزار شغل و کارآفرینی خواهیم بود. دانش بنیان و استارت آپ ها منجر به رونق بازار و توسعه اقتصادی قابل توجهی می شود.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی درباره این پرونده گفت: در این پرونده حکم صادر شد، تعیین انتقال پرونده ها و صدور حکم برای متهم مهم بود که در سال های اخیر برای حمدالله اتفاق افتاد. یعنی ملک شناسایی شده، سهام شناسایی شده و شرکت به مراحل قانونی بازگردانده می شود. بخش مربوط به عدالت، حمایت های لازم را داشتیم و داریم.

این در حالی است که غلامعلی صادقی ضمن نظارت دقیق بر اجرای قانون، در پاسخ به مطالبات مردم و سهامداران شرکت پدیده و حمایت از متهمان (که از نخبگان و فعالان اقتصادی هستند) ضمن در دستور کار قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب و توصیه های رئیس قوه قضائیه با توجه به استفاده از ظرفیت مردم در توسعه پایدار اقتصاد، گام مهمی در فرهنگ سازی این امر برداشتند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملاک وضعیت فعلی افراد و اقدامات انقلابی رئیس کل دادگستری استان خراسان در خصوص حمایت قانونی و هوشمندانه از متهمان و محکومان پرونده های اقتصادی است. پروژه ای خارق العاده برای شکوفایی اقتصاد ملی و در عین حال نظارت دقیق برای اجرای قانون با در نظر گرفتن امکانات و مزیت های رقابتی اجرا، راه اندازی و استفاده از ظرفیت پروژه های عظیم عمرانی در کشور، شامل : اشتغال زایی و کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم در سطح ملی، گردش مالی، جلوگیری از خروج ارز، اشتغال و کارآفرینی قابل توجه، توسعه بازار مراکز دانش بنیان و استارت آپ ها، توسعه پایدار اقتصادی و تجاری؛ شایسته است با حمایت از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی که ناخواسته با مشکلات و نظارت های قانونی مواجه شده اند، شاهد رشد ایران اسلامی و راه اندازی مجدد پروژه های عظیم ایرانی و تحقق شعار سال باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید