فرار کاخ سفید از مسئولیت دستکاری پرچم ایران


ساعت: 05:40
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914367

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید که از آغاز حوادث ایران آشکارا از ناآرامی ها حمایت کرده و در امور داخلی ایران دخالت کرده است، از پاسخگویی در مورد دستکاری پرچم ایران توسط فدراسیون فوتبال آمریکا اجتناب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، دوشنبه شب به وقت محلی در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت که دیدگاه کاخ سفید در مورد اشتباه فدراسیون فوتبال ایران در انتشار عکس پرچم ایران بدون نام «الله» است. مدعی است: ما هیچ دخالتی در تصمیم فدراسیون فوتبال نداریم. و این چیزی نیست که کاخ سفید درباره آن اظهار نظر کند.

آن مقام کاخ سفید در آن زمان گفت: فدراسیون فوتبال ایالات متحده یک موسسه خصوصی است و به طور مستقل فعالیت می کند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که ما هیچ اطلاعاتی در مورد چرایی و چگونگی اقدام فدراسیون فوتبال نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از قطر، گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا گفت: نظری در این مورد نداشتیم. کار و تمرکز ما روی بازی فردا است. چهار سال کار کردیم و فردا فقط به پیروزی فکر می کنیم.

برهالتر در پاسخ به این سوال که آیا حاشیه سازی آمریکا به ضرر این تیم است یا روحیه را تقویت می کند، گفت: ما و بازیکنان از این پست چیزی نمی دانستیم و تنها فکرمان موفقیت در فوتبال است. ما بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی می کنیم و این تنها چیزی است که می توانم بگویم.

وی در خصوص بازی فردا گفت: حریف ما تیم بسیار خوبی است. این تیم سال هاست که کار می کند و این روند از جام جهانی قبلی شروع شده است. آنها بازیکن خوبی مثل مهدی طارمی و سرمربی بزرگی در خط حمله دارند که کار را برای ما سخت می کند.

دیدار تیم های ملی ایران و آمریکا روز سه شنبه 17 آذرماه ساعت 22:30 برگزار می شود. ایران سه امتیاز و آمریکا دو امتیاز دارند. از سوی دیگر تیم های انگلیس و ولز برای تعیین سهمیه گروه B، بازی حساس خود را همزمان برگزار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید