فراموشی و فرسایش موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد / میراث فرهنگی و مسئولان استانی باید پیگیری کنند.


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913546

با گذشت بیش از یک دهه هنوز ساخت موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد قطعی نشده است و مسئولان استانی در تلاش هستند تکلیف ساخت این پروژه را مشخص کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ سفر به گذشته و لمس تاریخ یکی از بزرگترین آرزوهای بشریت است و برای رسیدن به آن هر کاری از دستش بربیاید انجام داده است.



امروزه موزه‌ها یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر در تاریخ و آشنایی با گذشته کشورها هستند، به همین دلیل امروزه موزه‌هایی با نام موزه تاریخ طبیعی در ایران و سایر نقاط جهان در حال فعالیت هستند و گردشگران زیادی از این موزه‌ها بازدید می‌کنند.

52d87cc3 c060 4895 b878 f243deeb4f48 خبر خاکستری

سنگ بنای موزه تاریخ طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1368 بر روی زمین گذاشته شد اما پس از گذشت بیش از 12 سال از تکمیل، همچنان تنها و رو به زوال است.

bcc56e7b 86dc 456a a054 34764dae13ab خبر خاکستری

کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف دارای ظرفیت های متفاوتی است که یکی از این ظرفیت ها تاریخ، فرهنگ و تمدن مردم این استان است که آمیخته با ارزش ها، باورها و باورهای مختلف، نوع تعاملات گذشته و همچنین. به عنوان معرفی جغرافیا و محیط زیست و این آثار برای ماندن در تاریخ باید معرفی شود و یکی از این ظرفیت ها موزه تاریخ طبیعی است.

راه اندازی این موزه در کنار ظرفیت های مختلف گردشگری می تواند فرصتی برای رشد و توسعه در بعد فرهنگی و گردشگری استان باشد.

معاون رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویار احمد در خصوص موزه تاریخ طبیعی استان گفت: کار این موزه از سال 89 همزمان با سفر دولت به استان آغاز شد اما این موزه در سطح آثار باستانی باقی مانده و تخریب می شود.

790db97f 8520 4cb0 9400 1157d420c2f4 خبر خاکستری

سلاجقه گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نگاه زیست محیطی دارد باید به این موزه توجه ویژه داشته باشد و اعتباراتی از استان در این راستا ارسال کند.
سلاجقه افزود: شایستگی این موزه ملی است، جزو مصوبات سفر اول نبود اما در دور دوم سفر ریاست جمهوری شایستگی این موزه لحاظ می شود.
معاون رئیس جمهور گفت: یکی از بهترین موزه های تاریخی از نظر تنوع زیستی باید در این استان وجود داشته باشد.

اگرچه موزه تاریخی یک مکان فرهنگی است که باید مورد بازدید مردم و گردشگران علاقمند به میراث فرهنگی باشد، اما تکمیل این موزه به فراموشی سپرده شد تا اینکه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مسئولان استانی با پیگیری اعتبارات ملی، ساخت موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویر احمد را در نظر گرفته است تا پس از حدود 12 سال بی توجهی، این پروژه روند تکمیل و بهره برداری از آن را دنبال کند.


لازم به ذکر است پیگیری ها و تماس های صورت گرفته با مدیرکل میراث فرهنگی برای بررسی آخرین وضعیت ساخت آن بی نتیجه ماند اما این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولین جهت اقدام خواهد بود. وظیفه این پروژه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید