فردی سازی سهمیه های سوخت نیاز به مطالعه بیشتر دارد

ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796961

ابراهیم عزیزی گفت: تمرکز بر سهمیه بندی سوخت نیاز به مطالعه دارد و هم اکنون در کیش و کشم در حال اجراست و در صورت حصول نتایج مثبت، اجرای ملی آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم عزیزی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: نمایندگان مجلس به جای اینکه در مجلس محوریت داشته باشند و هرگونه محافظه کاری را کنار بگذارند، باید نظرات صریح و صریح خود را درباره تجسم سهمیه بندی بنزین بیان کنند.

وی گفت: قبل از هر تصمیمی، اگر بتوان آن را در یک نقطه جغرافیایی مشخص آزمایش کرد، می توان معایب و مزایای آن را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. زیرا بر اساس این تحلیل ها و اطلاعاتی که می توان به دست آورد، می توان در مورد طرح تصمیم نهایی گرفت و یا برای کل کشور مناسب تلقی نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر اقشار جامعه تحت تاثیر موضوع یارانه سوخت قرار دارند و از مزایای لازم برخوردار نیستند. زیرا فردی که چند خودرو دارد از یارانه سوخت حداکثر استفاده را می کند، اما فردی که حتی یک خودرو هم ندارد از آن محروم است. لذا اتخاذ تدابیر و تصمیم گیری برای توزیع عادلانه یارانه سوخت ضروری است.

عزیزی معتقد است: یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی عدالت است. برای تحقق این عدالت در توزیع منابع باید برنامه ها و روش های مترقی مبتنی بر آموزه های دینی دنبال شود.

وی گفت: با رویکرد عدالت محوری می توان این نوع طرح ها را توجیه کرد و دهک های آسیب پذیر را توانمند کرد اما بدون کار کارشناسی، عدالت متضرر می شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: البته این طرح نیاز به کار و مطالعه خوب دارد و قطعا نیاز به کار کارشناسی بیشتر است. در حال حاضر در کیش و کشم به صورت آزمایشی اجرا می شود و اگر نتایج مثبتی در آنجا حاصل شود، به ویژه اجرای ملی آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید