فرش 4 درصد یا 96 درصد؟

فرش 4 درصد یا 96 درصد؟

روز جدید : پاسخ محمد باکر کلیباف که در انتخابات ۹۶ حامیان حسن روحانی را ۴ درصد از اشرافیت خوانده و گفته بود وزیر آموزش و پرورش روحانی در حالی که خانواده اش برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده اند از ایتالیا لباس بچه هایش را خریده است، چیست؟ باید بگویم 4 درصد است یا 96 درصد؟

اسفندیار عبدالهی: سفر خانواده محمد باکر کلیباف به ترکیه و خرید همسر، دختر و داماد وی بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت. تجربه نشان داده است که اگر یک خانواده ثروتمند جمهوری اسلامی مانند خانواده آقای کلیباف به خارج از کشور سفر کنند، در کشور میزبان نظم بازار برقرار خواهند کرد. البته در مورد خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی فقط قسمت خرید سیسمونی نوه ایشان برجسته شده است. یادآوری می کنیم که سردار محمد باکر کلیباف که اکنون ریاست مجلس انقلاب را برعهده دارد، در انتخابات 96 در مقابل 96 درصد مردم ایستاد و رقیب وی -حسن روحانی در آن زمان- در جمع 4 درصد برتر قرار داشت.

منظور او 4 درصد، الیگارش ها، ذینفعان توده های انقلابی، اشراف و کسانی بود که پولشان یک درجه افزایش می یابد. همان رئیس خلبان در همان مناظره تلویزیونی فریاد زد که افراد خانواده وزیر آموزش و پرورش ما صفر تا صد از ایتالیا می خرند. کلیباف در مناظره انتخابات 96 گفته بود: وزیر آموزش و پرورش (دولت روحانی) از ایتالیا لباس بچه می آورد، مردم شما فکر می کنند اقتصاد ما درست می شود، هرگز!

همین دو سه روز پیش بود که بالاخره یاسار سلطانی بعد از سال ها تبرئه شد. شاکی او هم آقای کلیباف است. چرا؟ یاشار روزنامه نگار جوان اصلاح طلب ایرانی و سردبیر سایت معماری نیوز است. پس از تماس رسانه ها با اسناد و مدارک مربوط به اختلاف خانه های نجومی و انتشار اخباری مبنی بر سوء استفاده شهرداری تهران توسط پارک لویزان، وی در مراسم ازدواج دختر کلیباف بازداشت شد. در پی این بازداشت، سایت معماری نیوز فیلتر شد و یاسار سلطانی در ۲۲ آبان ۱۳۹۷ با اصلاحیه ای در قرارداد امنیتی آزاد شد. او در فروردین امسال تبرئه شد.

املاک نجومی، عروسی یک دختر، پرونده هلدینگ یاس و ده ها پرونده دیگر برای همیشه در پرونده سیاسی و اجتماعی آقای کلیباف باقی خواهد ماند، زیرا هیچ پرونده مناسب و پزشکی در جمهوری اسلامی برای ایشان تشکیل نشده است، حتی اگر نصف آن باشد. از پرونده های گوشه نظام اگر برایش دستگاه قضایی تشکیل شود فعلا فرقی نمی کند.

گرچه موارد فوق هنوز سرد نشده اما خبر رسید که همسر، دختر و داماد جناب عالی برای خرید کنجد برای بابا (نوه آقای کلیباف) و بقیه ماجرا به ترکیه رفته اند.

وحید اشعری شب گذشته در توییتی نوشت: «چند مسافر در استانبول یک سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (که در پروازهای ترکیه زیاد رایج نیست) ارسال کردند که امروز به دلیل حجم زیاد بار با مدیر پیشخوان مشکل داشتند و بعدا با رفتار عوامل این شرکت هواپیمایی مشخص شد: «آنها از خانواده کارمندان هستند و ظاهراً خانواده آقای کلیباف هستند.

پس از این توییت بود که رسانه ها وارد میدان شدند و به حقیقت موضوع پی بردند و همین امر باعث شد تا الیاس کلیباف، فرزند رئیس مجلس این اقدام (سفر بستگانش به ترکیه و خرید آنها) را محکوم کند. و این رفتار را رد کنند.

در پی انتشار عکس هایی از دیدار همسر، دختر و داماد محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از ترکیه، الیاس کلیباف فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی عذرخواهی کرد. به افکار عمومی و در صفحه شخصی خود نوشت که خواهر و داماد خانواده باید عذرخواهی کنند.

الیاس کلیباف نوشت: «خواهرم و شوهرش کاری کردند که حتما اشتباه است. این سفر در این شرایط اقتصادی مردم قطعا اشتباه است. آنها برای خرید سیسمونی نرفته اند و در متون منتشر شده نادرستی و اغراق وجود دارد، اما به هر حال این سفر اشتباهی نابخشودنی است زیرا باعث می شود تمام تهمت هایی که در گذشته به پدرم و آنها شده بود، درست جلوه کند، چه چیزی این اشتباه را بیشتر می کند. نابخشودنی این است که امید و اعتماد مردم را خدشه دار می کند و زبان ضد انقلابیون و بدخواهان را طولانی می کند. این رفتار قطعا خلاف نظر و سیاست پدرم است. کسانی که می خواهند فرزند را به خاطر پدر مقصر بدانند باید بدانند که قبلاً با مخالفت او مواجه شده بود اما متأسفانه نادیده گرفته شد. من به نوبه خود از همه مردم عذرخواهی می کنم و آنها باید عذرخواهی کنند.»

پس از انتشار مطالب الیاس کلیباف این سوال پیش می آید که چرا وی تنها از خواهر و داماد خود نام برده و پدر و مادر افتخاری خانم زهرا مشیر نیز در این سفر حضور داشته اند؟ در ادامه آیا امکان و امکان دارد همسر، دختر و داماد سردار کلیباف بدون مشورت و هماهنگی و اجازه و اجازه ایشان به خارج از کشور رفته باشند؟ حتما با اطلاع و اجازه آقای کلیباف به ترکیه رفته اند و قطعا برای تلاوت قرآن و اقامه نماز یومیه به این سفر نرفته اند. البته الیاس خان با جسارت از مردم عذرخواهی کرد اما آقازاده همین را گفت! خانواده برای خرید سیسمونی نرفته اند و این سفر بدون اطلاع پدر بوده و با مرام پدر همخوانی ندارد.

این حرف الیاس کلیباف قابل قبول نیست و مردم خیلی باهوش تر از این حرف ها هستند. به همین دلیل به گفته رئیس مجلس، او نیز باید عذرخواهی کند. بدیهی است سفرهای داخلی و خارجی هر خانواده نه ناخوشایند است و نه غیرقانونی. خانواده محمد باکر کلیباف هم مثل هر خانواده ایرانی حق دارند از زندگی لذت ببرند و آزادانه به هر گوشه دنیا سفر کنند، تنها مشکل این است که خود این آقایان می دهند و موضوع را به مردم و رسانه ها می دهند.

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد، آقای محمد باکر کلیباف در مناظره انتخاباتی سال 1396، 4 درصد مردم را ثروتمند و دست نیافتنی معرفی کردند که از 96 درصد مردم ایران استثمار می کنند و اتفاقاً یکی از نشانه های اشرافیت است. تجمل خارجی خانواده های آنها برای کشورهای اروپایی شناخته شده بود. کمتر از یک سال از آزادی علی لاریجانی، رئیس مجلس آقای کلیباف می گذرد. رد صلاحیتی که هیئت امنا یکی از دلایل سفر خانواده لاریجانی به خارج از کشور عنوان کرده است.

در مورد رئیس مجلس انقلاب صحبت های زیادی شده است. مثلا حمایتش از پتروشیمی میانکانه. وی از احداث پتروشیمی میانکاله که تقریباً با مخالفت همه نهادهای اجرایی، قضایی و محیط زیستی مواجه شد، حمایت کرد و دستور توقف آن را به رئیس جمهور و دادستان کل کشور داد. بعدها مشخص شد که این پروژه با دو کد ملی و یک ابربدهکار بانکی متعلق به عبدالله عبدی است، در حالی که کلیباف از او و پروژه اش دفاع می کند، در حالی که مدیریت ابربدهکاران بانک را مجرم بانک می خواند.

آقای کلیباف، فرض کنیم حسن روحانی، وزیر سابق آموزش و پرورش انگلیس، به روی تجمل گرایی، اصلاح طلبان، لیبرال ها و غرب باز است و همه چیز بد است و شما خوب هستید. حالا با این حجم از فیلدها و فایلتون جواب بدید که جزو کدوم دسته هستید 4% یا 96%؟

دیدگاهتان را بنویسید