فرصت راهپیمایی روز قدس برای از بین بردن سرطان رژیم آپارتاید اسرائیل / مخالفت دموکراتیک با همه پرسی فلسطین


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834866

مهدی هدایتی شمیرانی، استاد دانشگاه گیلان از ابتلای امام خمینی به غده سرطانی در اسرائیل می گوید. حمایت از فلسطین به تجمعات، اظهار نظرها، بیانیه ها و بیانیه ها محدود نمی شود و تلاش ها برای ریشه کن کردن رشد سرطان رژیم آپارتاید اسرائیل چند برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «مهدی هدایتی شمیرانی» استاد دانشگاه گیلان در گفت و گو با روز هشتم در رابطه با روز قدس با اشاره به تلاش های امام خمینی (ره) در تابستان 1358 برای دیدار و جلب توجه حضرت امام خمینی (ره) مسلمانان به یکی از مهم ترین مسائل جهان اسلام. چیزی جز فلسطین نبود. نکته ای که خمینی (آس) درباره فلسطین بیان کرد، اشاره به اشغالگر و ویژگی های آن دارد و از اسرائیل به عنوان غده سرطانی به دلیل ویژگی های عملکردی رژیم صهیونیستی یاد می کند تا زمانی که خمینی (آس) را در آن داشته باشم، در مورد آن اظهار نظر کردند. یعنی برخی از ویژگی های رفتار رژیم صهیونیستی، چگونگی شکل گیری، اقدامات مخرب و مخرب آن در فلسطین و اطراف آن به گونه ای است که ماهیت نظم، ثبات و صلح منطقه را به کلی زیر پا می گذارد.

اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی، توصیفی از واقعیت تعبیر می شود

وی با تبیین اینکه من خمینی غده سرطانی است به تشریح واقعیت ها پرداخت و افزود: تأسیس رژیم صهیونیستی با تقلب، فریب و تجاوز همراه بود به گونه ای که از ابتدای تأسیس این رژیم دروغین علاوه بر رفتار وحشیانه و تهاجمی در فلسطین. وی همچنین 14 جنگ بزرگ در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی انجام داد که همگی مؤید تعبیری است که امام زمان (عج) به درستی از آن استفاده می کردند.

خاطره فلسطین همواره مورد توجه نگرانی های جهان است

این عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: رژیم صهیونیستی با صرف هزینه های مادی فراوان برای اربابان فرامنطقه ای خود توانسته است بخش مهمی از آشوب های منطقه را به تصرف خود درآورد و هدایت کند و متاسفانه برخی از دولت ها در منطقه منطقه درباره روند راهپیمایی روز قدس: موضوع فلسطین نه تنها در روز قدس، بلکه در همه زمان ها با واکنش های مشابهی مواجه شد.

روز قدس؛ یک روز مشترک برای ابراز همدردی و حفظ انگیزه های ابراز شده برای شورش

وی افزود: روز قدس به عنوان روز برجسته سازی این ناآرامی ها به عنوان روز مشترک ابراز همدردی و تلاش برای زنده نگه داشتن فلسطین و رهایی از چنگال صهیونیست ها به گونه ای که شاهد هستیم نه تنها توقف در آن ایجاد شده است. اما در طول این دو سال اپیدمی تاج، کشورهای آزاد در سراسر جهان برای آزادی فلسطین تلاش کردند. نمونه بارز آن سه هفته باقی مانده تا روز قدس در فلسطین و اطراف قدس شریف است، از حضور فلسطینی ها در مسجد القصی و برپایی قدس شریف جلوگیری کنید.

هدایتی یادآور شد: تلاش برای فراموشی تدریجی تجمع و اعلام موجودیت و همدردی مسلمانان جهان در ایام ولیعهدی صورت گرفت، اما چون این رویکرد فلسفه وجودی مبتنی بر مخالفت، شورش و تهاجم دشمن داشت، می بینیم. با گذشت این ایام بار دیگر در دستور کار قرار گرفت و بار دیگر به اذهان آزادی خواهان متوجه شد که انشاءالله شاهد خواهیم بود که این جمعه نیز مردم در حمایت از مردم فلسطین حضور خواهند داشت. .

راهپیمایی روز قدس آزادیخواهان جهان را نسبت به فلسطین حساس کرده است

وی گفت: زنده ماندن مسلمانان سراسر جهان و اعلام حمایت خود از فلسطین در روز معین کافی نیست. او درباره مسئله فلسطین بود. اگر روزی این روز از دستور کار خارج شود و مسلمانان نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت باشند، هیچکس این مجموعه و جغرافیای فلسطین مظلوم را به یاد نخواهد آورد.

دولت های طرفدار دموکراسی مخالف برگزاری همه پرسی در فلسطین هستند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: 2 مسیر همواره از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه و دستور داده شده است. ایران پیشنهاد رفراندوم را علیه کسانی که از رفتار مسالمت آمیز و مردمی در همه کشورهای جهان می گویند، ارائه کرده است و از همه کسانی که به فرآیندهای دموکراتیک اعتقاد دارند و می گویند از آن حمایت می کنند دعوت به برگزاری همه پرسی کرده است. به همین دلیل است که دولت‌های حامی فرآیندهای دموکراتیک از این پیشنهاد استقبال نمی‌کنند و از آن حمایت می‌کنند، اما از سوی دیگر همان فرآیندهای همه‌پرسی را به کشورهای مخالف اقدامات آنها در تمام نقاط جهان ارائه می‌کنند و در مورد فلسطین به سادگی از این موضوع چشم پوشی می‌کنند؟

روز قدس برای رفع سرطان رژیم آپارتاید اسرائیل

این استاد دانشگاه گیلان افزود: این تناقض بزرگی است که در روندها و رفتارهای بین المللی دولت های به اصطلاح انسان دوست و دمکراتیک دیده می شود، اما این پایان ماجرا نیست و همیشه پشتوانه های قوی پشت این ها وجود دارد. پیشنهادات نهضت آزادی فلسطین همچنان عاملی بازدارنده در برابر تجاوزات لجام گسیخته ای است که در سال های گذشته صورت گرفته است و اسرائیل رژیم صهیونیستی را به مرحله ای رسانده است که باید هزینه هر اقدامی را فراتر از تصور جامعه جهانی و محدودیت های آن محاسبه کند. . باور کنید همه اینها بر اساس افزایش توان نظامی و استراتژیک ایجاد شده در فلسطین است. موضوع حمایت فلسطینی ها از راهپیمایی ها، نظرات، پیام ها و بیانیه ها را خلاصه نکنید، بلکه این تلاش ها را برای ریشه کنی سرطان رژیم آپارتاید اسرائیل چند برابر کنید.

عملکرد راهپیمایی روز قدس

هدایتی کارکرد راهپیمایی را چندوجهی توصیف و خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس کارکردی چندوجهی دارد چرا که بخش مهمی از این کارکردها این است که مردم مظلوم فلسطین از حمایت بین المللی آگاه شوند و بدانند که صدای مظلومیت آنها شاید این بوده است. برای مردم فلسطین بسیار مهم است که احساس کنند مردم جهان بر خلاف برخی دولت های منحرف و مادی گرا که بدون جهان اسلام فقط به مسائل بین المللی می پردازند، ملت هایی هستند که نسبت به مسئله فلسطین و دغدغه های آن حساس هستند. از سوی دیگر در خود جهان نیز آثار نمادینی را تجربه می کند و مسئله فلسطین را نسل به نسل، حتی به صورت نمادین، در ذهن آزادیخواهان و نسل های مختلف با مسئله فلسطین و ظلمی که در اینجا روی می دهد زنده می کند. . . رقم خوردن است، برای آشنایی./ انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید