فرمانداران دفاتری را برای جذب سرمایه راه اندازی کردند

ساعت: 19:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791351

نمایندگان پنج استان زنجان، اردبیل، البرز، قزوین و مرکزی در دیدار با رئیس جمهور دغدغه ها و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل معیشتی، اثرات خشکسالی، محیط زیست و لزوم توزیع عادلانه بیان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان زنجان؛ در پی سفر اخیر دکتر رئیسی به استان های کشور، نمایندگان پنج استان زنجان، اردبیل، البرز، قزوین و مرکزی با رئیس جمهور دیدار و به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود در خصوص مشکلات زندگی، کم آبی، محیط زیست و ضرورت توزیع عادلانه.پرداخت.

استانداران استان نیز در این نشست حضور داشتند و یکی از راه های تسریع رشد اقتصادی در بودجه سال آینده را تفویض اختیارات بیشتر به استان ها و تقویت صندوق توسعه استان ها عنوان کردند.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه دو موضوع تفویض اختیارات به استانداران و اعطای بودجه و وام های استانی دو محور اصلی درخواست نمایندگان و استانداران است، گفت: در بودجه سال 1401 تلاش شد تا دارایی های استانی و مازاد دولتی استان واگذار شود. وجوهی که باید خرج شود

رئیسی با اشاره به سفرهای استانی دولت بدون تشریفات و با کمترین هزینه، گفت: با توجه به اینکه در این سفرها وضعیت استان ها به دقت رصد می شود، مقرر شد در سال 1401 اعتبارات و اختیارات لازم به استان ها واگذار شود. تا بتوانند تغییرات و پیشرفت های متناسب ایجاد کنند.» با هر استان شکل بگیرید.

وی تاکید کرد: برای تحقق رشد اقتصادی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، همه استانداران و وزرا باید برنامه ریزی کنند. رشد اقتصادی کشور در چند سال اخیر نزدیک به صفر بوده و غیرقابل قبول است. داشتن بودجه و اختیارات یکی از نیازهای مدیران برای دستیابی به رشد اقتصادی است.

رئیس جمهور در خصوص مشکلات مدیریت آب در کشور گفت: مشکل آب نیازمند مدیریت بر اساس الگوی کشت، تغییر رفتار در صنایع و صرفه جویی است. مدل کشت باید متناسب با میزان آب این سرزمین باشد و در صنعت برای صرفه جویی در مصرف آب اقدامات موثری انجام شود.

فرمانداران دفاتری را برای جذب سرمایه راه اندازی کردند

رئیسی با اشاره به اهمیت احترام به سرمایه گذاران گفت: توصیه من به همه استانداران این است که در کنار کارهای روزمره دفاتری برای جذب سرمایه راه اندازی کنند. تضمین سود و تسهیل فرآیند اداری افزایش سرمایه از نیازهای اساسی است.

وی حفظ جان انسان ها را از ابتدای تاسیس دولت در اولویت کاری خود دانست و گفت: اولویت دولت حفظ جان مردم است و همانطور که مردم متوجه شده اند واکسیناسیون عمومی را با جدیت دنبال کرده ایم و نتایج خوبی نیز حاصل شده است. “اما ما هنوز خطر را احساس می کنیم.

رئیس جمهور همچنین حفظ محیط زیست را یکی از مهم ترین برنامه های دولت خواند و افزود: باید کارخانه ها توسعه یابند اما این امر نباید منجر به تخریب محیط زیست و آلودگی هوا شود.

توجه مسئولان به اخلاق سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است

رئیس جمهور توجه به فرهنگ دینی، ارزش های الهی، معنویت، عقلانیت و اخلاق را مهم دانست و گفت: اخلاق و معنویت فقط مختص مردم نیست، بلکه باید توجه به فرهنگ دینی، ارزش های الهی، معنویت، عقلانیت و اخلاق را مورد توجه قرار داد. اما مسئولان نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. توجه مسئولان به اخلاق سیاسی و اقتصادی بسیار مهم است.

وی از تلاش دولت برای رفع مشکلات زندگی مردم در کشور خبر داد و گفت: داشتن فقر در کشور زیبا نیست و باید آن را ریشه کن کنیم. کمیته بهزیستی و مددکاری با توجه به بودجه سال آینده فعالیت بیشتری خواهد داشت تا در کشور فقر نداشته باشیم.

رئیسی تاکید کرد: برپایی عدالت محور کار دولت است و دولت سیزدهم بر اجرای عدالت تاکید دارد. اما وقتی راه عدالت آغاز می شود، فریاد برخی خواص بلند می شود که برای جلوگیری از اغتشاش است، اما برای رسیدن به رضایت الهی باید به رضایت اجتماعی برسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت بندی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور، گفت: اگر اراده ملت در دولت نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد، لذا تذکرات و اقدامات پیگیری شما نمایندگان است. نوعی حمایت از دولت.»

گفتنی است پیش از سخنان رئیس جمهور، نمایندگان استان های اردبیل، البرز، زنجان، قزوین و مرکزی به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود در خصوص مشکلات معیشتی، اثرات خشکسالی، محیط زیست و لزوم توزیع عادلانه پرداختند.

استانداران استان نیز در این جلسه حضور داشتند و گفتند یکی از راه های تقویت رشد اقتصادی در بودجه سال آینده تفویض اختیارات بیشتر به استانداران است.

انتهای پیام/ 2308

دیدگاهتان را بنویسید