فرماندار باید مطالبه حقوق بشر را در راس استراتژی خود قرار دهد / ما قول نمی دهیم. اقدامات مردم را گزارش خواهیم کرد

زمان: 18:53
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775306

استاندار اصفهان گفت: در گام چهارم باید مشخص شود که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در مطالبه حقوق بشر چه نقشی را ایفا خواهد کرد. و درعین حال فراهم آوردن شرایط برای حرکت هم افزایی در تعامل مناسب با نمایندگان مردم و افراد تأثیرگذار استان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته صاحب خبر ؛ سیدرضا مرتضوی امشب در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم حکمرانی عقلانیت تمدنی است گفت: و پیش نیاز حکومت در جمهوری اسلامی همان عقل متمدن است.

استاندار اصفهان ادامه داد: خرد متمدن حکم می کند که تمام تلاش مدیران برای حل مشکلات جامعه امروز باید با نگاه به آینده و احترام به گذشته مورد توجه قرار گیرد ، در غیر این صورت استان بدون عقل متمدن در زندگی روزمره گرفتار می شود. شیخ بهائی هرگز نمی تواند ملاصدریت را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه جوهر تمدن ، شبکه ای از روابط و تعاملات بین ساختارهاست و نماینده دولت نماینده ایجاد ، تقویت و بهینه سازی این روابط است ، گفت: امکان پذیر نیست.

مرتضوی با اشاره به ضرورت تعامل بین نهادهای فرهنگ ، آموزش ، اقتصاد ، سیاست و جامعه ، گفت: بدون این تعاملات نمی توان انتظار حرکت قابل توجهی به سمت تمدن جدید اسلامی را داشت. وظیفه فرماندار در این دیدگاه تمدن ، کشف ، سازگاری و هماهنگی این روابط و تعاملات است. من در جهت بهینه سازی تعاملات حرکت می کنم.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات لازم در این مسیر تمدنی گفت: در گام اول باید رابطه خود و خادمان مردم استان و دستگاه های اجرایی را در رابطه خود با خدای متعال مشخص کنیم. “صداقت در عمل و پیگیری رضایت خداوند در لحظه این قاعده ضروری است.

* وظیفه ماست که از هویت انقلابی اصفهان دفاع کنیم

وی با بیان اینکه در گام دوم ، ارتباط ما با تاریخ و فرهنگ این منطقه باید مشخص شود ، گفت: ما باید حافظ کل میراث خود باشیم. اصفهان به عنوان مهد علم ، ادبیات ، فرهنگ و هنر شناخته می شود و ما نیز آن را مهد ایثار و شهادت می دانیم و وظیفه ما است که از هویت انقلابی اصفهان محافظت کنیم. هویتی که شناسنامه آن شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

مرتضوی با اعلام اینکه حفظ هویت دینی وظیفه ماست ، گفت: وقتی این هویت کنار گذاشته شود ، علائم مجلس ، میرفندرسکی و حوزه غنی حوزه مانند خورشید می درخشند.

نماینده دولت در استان با بیان اینکه در گام سوم خدمت به خلق خدا و جلب روابط ما به مردم باید تعیین کنیم: این افراد محرم و متروک هستند؛ سرمایه اصلی این نظام مقدس است و برای جلب این نسبت توجه به اقشار مختلف جامعه از افراد ضعیف تا ثروتمند یک استراتژی اساسی است و توجه به اقوام و مذاهب مختلف ضروری است.

* فرماندار باید تقاضای حقوق بشر را در سرلوحه استراتژی خود قرار دهد

با اشاره به روابط صحیح با نخبگان و اندیشمندان جامعه ؛ وی گفت: در گام چهارم باید مشخص شود که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در مطالبه حقوق بشر چه نقشی را ایفا خواهد کرد. در عین حال ، در تعامل مناسب با نمایندگان مردم و افراد تأثیرگذار استان ، شرایط را برای حرکت هم افزایی فراهم آورد.

مرتضوی با بیان اینکه احترام به استان های همجوار و روابط خوب پیش شرط حل مسئله است ، گفت: سیاست این جنبش باید در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سطح ملی تعیین شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ما قول نمی دهیم و گزارش های بی معنی و حرکات نمایشی انجام نمی دهیم ، همچنین قول می دهیم که قول نمی دهیم و گزارش کار و تلاش خود را به مردم و تمام تلاش خود از آن استفاده خواهیم کرد برای حل مشکلات اصفهان

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید