فرماندار: در سقز نه اینترنت محدودیت دارد و نه جاده بسته است

اسماعیل زارعی کوشا در گفت و گو با «شبکه شرق» در واکنش به اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر حضور چهره هایی چون علی دایی، حامد لک و وریا غفوری در شهرستان سکز برای شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا امینی، گفت: سقز در حال حاضر از نظر امنیتی وضعیت پایداری دارد. ما هیچ مشکلی نداریم. آقای دایی هم اکنون در منزلشان در تهران هستند. هیچکدام از مشاهیر، ورزشکاران و هنرمندان اکنون در استان کردستان نیستند.»

وی درباره خبر درگیری با مردم در مقابل هتل کردی شهرستان سقز گفت: وضعیت ایجاد شده در مقابل هتل کردستان به دلیل اخبار جعلی است که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. با این خبر عده ای گمان کردند که ارقامی در این هتل وجود دارد که اصلا صحت ندارد.»

این مقام ارشد استان کردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت سفر به شهرستان سکز برای شرکت در مراسم مهسا امینی گفت: موضوع بسته شدن جاده ها واقعی نیست. خانواده هم اعلام کردند که مراسم اربعین نداریم. وقتی خانواده اعلام می کنند که ما مراسم نداریم پس کی می خواهد مراسم داشته باشد؟ البته هیچ کس جلوی مردم را نگرفت. منعی برای برگزاری مراسم نداریم.»

وی افزود: با هرکسی که بخواهد امنیت را زیر پا بگذارد برخورد خواهیم کرد. در غیر این صورت مشکلی نخواهیم داشت.»

استاندار کردستان نیز خبر کندی اینترنت در سکز را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی وجود ندارد. «اینترنت محدود نیست، جاده مسدود نیست، تجمع برگزار نمی‌شود، آتش روشن نمی‌شود، ما تأیید می‌کنیم که اوضاع در شهر آرام است.

دیدگاهتان را بنویسید