فرمول دولت ریاست جمهوری برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

فرمول دولت ریاست جمهوری برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

همانطور که چندی پیش ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در توییتی نوشت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان دولت در جلسه کمیسیون اجتماعی در سال 1402 تصویب شد. . همچنین افزایش 40 درصدی درآمد افراد تحت پوشش نهادهای امدادی کمیته امداد و بهزیستی از دیگر مصوبات کمیسیون اجتماعی بود.
حال رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1502 مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون تلفیق و درباره احتمال افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده گفت: دولت میانگین حقوق 20 درصدی را در نظر گرفته است. افزایش برای کارکنان در بودجه اما برخی از نمایندگان معتقدند که مثلا حقوق بالای 20 میلیون تومان باید درصد کمتری و حقوق زیر 12 تا 13 میلیون درصد افزایش بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این بخش پیشنهادات متعددی وجود دارد، موضوع به کارگروه مربوطه ارجاع شده است و امیدواریم ببینیم چه چیزی بر اساس عدالت است و دستمزد کمتر نسبت به تورم افزایش می یابد.
دولت در لایحه بودجه 1402 افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان را برای سال آینده پیشنهاد کرد.
در تبصره 12 لایحه بودجه 1402 آمده است: نرخ دستمزد گروه های مختلف کارگران براساس آخرین حکم استخدامی به طور میانگین 20 درصد افزایش می یابد به نحوی که میزان حکم استخدامی کارکنان رسمی و پیمانی. کارکنان و مبلغ قرارداد ماهانه کارکنان قرارداد کار معین (معین) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباید کمتر از 70 میلیون ریال باشد. هفت میلیون تومان) به نسبت مدت خدمت.
همچنین در بند 2 این تبصره آمده است که حقوق مستمری بگیران، سربازان وظیفه و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی اجرایی به طور میانگین 20 درصد افزایش می یابد تا پس از اجرای این افزایش، حقوق بازنشستگان کمتر از 63 میلیون ریال (6 میلیون و 300 هزار تومان) با توجه به سنوات قابل قبول خدمت نباشد.
بند سوم تبصره 12 لایحه بودجه تک نفره 1402 مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانان در جامعه، امتیاز ارزان داشتن خانواده و حق اولاد است. این بند در اعمال بند (16) قانون حمایت از خانواده و جوانان، مزایای خانواده و حقوق کودک موضوع بند (4) بند (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان و مستمری بگیران به ترتیب 2280 آمده است. و 1050 و معادل آن پاداش ریالی فوق برای کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید