فرهاد مجیدی با کوچ به امارات گران ترین مربی تاریخ فوتبال ایران شد

فرهاد مجیدی با کوچ به امارات گران ترین مربی تاریخ فوتبال ایران شد

پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر، خیلی ها تصور نمی کردند فرهاد مجیدی با وجود تمدید 3 ساله قراردادش با مصطفی آجورلو، خواستار جدایی از آبی ها شود، اما این اتفاق در پایان فصل رخ داد و ماه ها شایعات مطرح شد. قبل از اینکه بودند، رنگ و بوی واقعیت را پذیرفتند.

سرمربی بیست و یکمین دوره لیگ قهرمانان اروپا در ادامه ماجراهای جدید خود برای کسب تجربه و ثبت یک اتفاق بزرگ در کارنامه مربیگری خود راهی آن سوی خلیج فارس شد.

عکس های سرمربی جوان و خوش تیپ آبی ها دست در جیب و در کنار لوگوی کمتر شناخته شده این تیم با انتقادات زیادی از سوی هواداران استقلال مواجه شد زیرا تصور نمی کردند مجیدی دوباره با تیمش قرارداد ببندد. آب را ترک می کند.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد به مربی مناسب تیم خود این حق را داده اند که استقلال را به مقصد امارات ترک کند تا مهارت های مربیگری خود را بهبود بخشد و این امر باعث شده تا فرهاد همیشه به عنوان جایگزینی برای یک لحظه حساس شناخته شود و روی زمین بنشیند. نیمکت آبی

در هر صورت این انتقال صورت گرفت و حالا اعلام قیمت جذب مجیدی در تیم اماراتی نیز در نوع خود جالب توجه است. ائتلاف کوبا که به خاطر فراز و نشیب هایش بین لیگ برتر امارات و دسته 1 امارات شناخته می شود، چندین فصل است که از عادت خارج شده است و توانسته در صدر جدول لیگ امارات باقی بماند.

کسانی که برای رسیدن به اهداف بزرگ خود نیمکت تیم خود را در اختیار مجیدی قرار دادند برای این تعداد بالغ بر یک میلیون و 350 هزار دلار هزینه کرده اند. مبلغی که تبدیل به واحد پولی کشور و قیمت فعلی دلار می شود، می تواند نام فرهاد را به بیش از 42 میلیارد تن به عنوان گران ترین مربی ایرانی تاریخ فوتبال تبدیل کند.

مجیدی که استقلال را با دستمزدی بسیار کمتر از این مبلغ هدایت کرد و تیمش را بدون باخت راهی لیگ برتر کرد، حالا با آن رقم نجومی به دنبال ساخت تیمی خوب در لیگ آدنوک امارات است.

البته علاوه بر استقبال خوب فرهاد در امارات، او از مدیران اتحاد کلبعه نیز قول هایی برای ساخت تیمی خوب و رقابتی در امارات و لیگ مجیدی دریافت کرد که بدون ضمانت های لازم در ابتدای دوران مربیگری او قرار دارد. قرارداد سنگین 1.35 میلیون دلار به امارات نرفت.

این در حالی است که یک بازیکن ملی به نام سلطان عادل العمری در تیم ملی بزرگسالان امارات حضور دارد. علاوه بر این یوسف علی المهیری به همراه یاسر البلوشی بازیکنان تیم ملی امید امارات هستند که باید فصل آینده را زیر نظر فرهاد مجیدی سپری کنند.

نکته مهم برای اتحاد باشگاهی این است که جورج داسیلوا سرمربی سابق این تیم سه فصل قبل را در این تیم سپری کرد و با وجود اینکه در رده های انتهایی جدول قرار داشت، به کار خود در این تیم ادامه داد و این نشان می دهد که مدیران بر خلاف دیگر تیم های اماراتی اتحاد کلبا حساسیت زیادی به تغییر سرمربی خود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید