فرهاد مجیدی مهاجم سابق تیم ملی

فرهاد مجیدی مهاجم سابق تیم ملی

علی لطیفی مهاجم سابق تیم ملی و استقلال درباره بازی دوستانه تیم ملی مقابل الجزایر و وضعیت فعلی باشگاه استقلال بدون سرمربی اظهار داشت:

نظر شما در مورد بازی ایران و الجزایر چیست؟

اول اینکه این بازی برای همه ما ایرانی ها به خصوص سالمندان نوستالژی است. آخرین باری که این تیم در ایران به مصاف تیم ملی کشورمان رفت، به ورزشگاه رفتم و شاهد فوتبال زیبای مجید نامجمطلق بودم. فکر می کنم در همان دیدار محمد پنجعلی از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

نظر شما در مورد بحث فنی این مسابقه چیست؟

در گروه ایرانی هیچ کشور آفریقایی وجود ندارد بنابراین از نظر شبیه سازی به درد ما نمی خورد و مشخص است که این انتخاب از روی ناچاری بوده است. اما برنامه های تیم ملی به گونه ای است که تاکنون هیچ تیمی با ما بازی نکرده است و می توان گفت این دیدار از این نظر برای ما مفید است. جالبه جایی خوندم که عربستان از سال 2000 117 بازی دوستانه انجام داده! این علاوه بر بازی های رسمی او بود. و با قدرت های بزرگ دنیا. اما دو سوال در مورد بازی دوستانه را به تعویق می اندازیم.

چه موضوعاتی؟

فکر می کنم 20 درصد کمبود بازی های دوستانه برای ما مربوط به تحریم ها است و 80 درصد آن به دلیل برنامه ریزی ضعیف فدراسیون، انتخابات اشتباه و اتفاقات عجیب در مسابقات تدارکاتی و اردوهای نامناسب است. در این شرایط اگر به جای اسکوچیچ سرمربی تیم ایران بودیم، مورینیو و گواردیولا کاری از پیش نمی بردند زیرا نتوانستند نقاط قوت و ضعف تیم ملی را کشف کنند. به همین دلیل معتقدم این دیدار برای تیم ایران نعمت است.

الجزایر را چقدر می شناسید؟

این تیم قهرمان فصل قبل آفریقا بود و با وجود اینکه بازیکن اصلی آن ریاض مرز که در منچسترسیتی بازی می کند مصدوم است و در دیدار مقابل ایران حضور ندارد، سایر اعضای اصلی این تیم با ما بازی خواهند کرد. سبک بازی الجزایر به عنوان یک کشور آفریقایی با سایر کشورهای این قاره مانند کامرون، نیجریه و امثال آن متفاوت است. دلیل آن هم نزدیکی این کشور به فرانسه و حضور اکثر 6 بازیکن حاضر در لیگ فرانسه است. از نظر فنی، آنها از کشورهای آفریقایی جلوتر هستند، اما ممکن است قدرت کمتری داشته باشند. اما در غیاب بازی دوستانه، این دیدار می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات اسکوچیچ در مورد تیم تحت فرمانش باشد. اما قطعا برای ایران کافی نیست.

از وضعیت تیم سابق استقلال و نبود سرمربی بر سر این تیم اطلاعی دارید؟

معتقدم در این مدت فقط یک مربی ایرانی با باشگاه استقلال مذاکره کرد و اسامی دیگری که مطرح شد یک اقدام پوپولیستی و کار تبلیغاتی بود. در صورتی که او قصد این کار را نداشت. اولاً فکر می کنم این وضعیت فرهاد مجیدی است که استقلال را حیاط خلوت خود می داند و هر وقت بخواهد می آید و می رود. مقصر دوم هوادارانی هستند که از او حمایت می کنند. این هواداران برای فرد هستند نه برای استقلال. من با فرهاد مجیدی مشکلی ندارم و اتفاقاً او دوستم است، اما با شخصیت حقوقی فرهاد مجیدی مشکل دارم که به خاطر خدا اینطور از تیم می رود.

به نظر شما برخورد باشگاه با مجیدی درست بود؟

ضمناً می خواستم بگویم که سردار ایرلو مدیرعامل بسیار بسیار موفقی بود و حتی می توان گفت سهم اصلی این قهرمانی حتی بیشتر از کادر فنی و بازیکنان سردار ایرلو و کادر مدیریتی باشگاه بود. . چون همه چیز لازم را برای قهرمان شدن استقلال فراهم کرد اما ایرادی ندارد. نمی دانم ایرلو چگونه با مجیدی قرارداد بست، اما کسی که می داند فرهاد مجیدی از پادگان تیم می رود و می رود نباید بند جدایی در قراردادش قید می کرد. اگر بند جدایی نگذاشته و خودش با جدایی از مجیدی موافقت کرده باز هم اشتباه می کند.

این عدم اطمینان تا چه حد برای استقلال مضر است؟

این روزها پرسپولیس و سپاهان همدیگر را درک می کنند اما استقلال می خواهد امروز و فردا مربی ایرانی یا خارجی بیاید!

به نظر شما مربی خارجی است؟

با توجه به این شرایط اقتصادی و شرایط مالی کشور فکر می کنم نکونام می توانست به استقلال کمک کند اما ظاهرا مردم دوست نداشتند مربی بومی استقلالی شود اما از طرفی چون سردار ایرلو در تراکتورسازی با مربیان ترکیه ای کار می کرد فکر می کنم. در نهایت یک مربی ترکیه ای را هدایت خواهد کرد. چون شرایط کار یک ترک در ایران هم بهتر است. اما قطعا باید یک مربی ایرانی را در کنار او قرار دهند. چرا که اگر سرمربی ایرانی در کنار ترکی نباشد، استقلال حداقل هفته های ابتدایی مسابقات را از دست می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید