فرهاد مجیدی وارد جمع بزرگان می شود

این روزها به مراحل پایانی لیگ بیست و یکم نزدیک می شویم و استقلال با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را به ثبت برساند. قهرمانی که پس از 9 سال برای آبی ها قهرمان شد و از همه مهمتر فرهاد مجیدی موفق شد نام خود را در تالار مربیگری قهرمان لیگ برتر ثبت کند. در لیگ برتر در مجموع 190 مربی از بیش از یک مسابقه مربیگری لیگ برتر جان سالم به در برده اند اما تنها چند مربی موفق به ثبت رکورد ویژه شده اند. رکوردها به عنوان بهترین میانگین نتیجه، بالاترین نتیجه کلی، بیشترین تعداد مربیان منحصر به مربیان خاص است.

پرافتخارترین مربی لیگ برتر

امیر قلعه نویی نامی بی نظیر در تاریخ لیگ برتر است. این مربی با 5 قهرمانی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر و تنها مربی ای است که در 3 فصل متوالی با 2 تیم مختلف قهرمان لیگ شده است. قلعه نویی با 520 بازی و حضور در 18 فصل رکورددار مربیگری است. ژنرال با 948 امتیاز بالاترین امتیاز را در تاریخ لیگ برتر دارد و در این فصل می تواند به رکورد 1000 امتیازی تاریخ لیگ برتر برسد.

تاریخ نگاری استاد با تخت جمشید

برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات سه قهرمانی متوالی و یک نایب قهرمانی با پرسپولیس را کسب کرده است. پرسپولیس کمتر از استقلال خوزستان با برانکو نتوانست به قهرمانی لیگ پانزدهم برسد، اما پروفسور در سه فصل بعد با پرسپولیس قهرمان شد و علاوه بر اینکه سال ها بعد سرخپوشان را به قهرمانی رساند، رکورد هت تریک را هم شکست. . او همچنین سپاهان را شکست داد تا معمار پرسپولیس مدرن در دهه 90 لقب بگیرد. برانکو میراثی از خود به جای گذاشت که دو فصل بعد تیم با هدایت یحیی گل محمدی قهرمان لیگ برتر شد.

یحیی گل محمدی و حسین فرکی دو مربی هستند که دو بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شده اند. حسین فرکی با سپاهان و فولاد در لیگ های سیزدهم و چهاردهم و همچنین یحیی گل محمدی با پرسپولیس در لیگ های نوزدهم و بیستم به مقام قهرمانی دست یافتند. پرسپولیس در لیگ بیست و یکم با گل محمدی با استقلال در جام قهرمانی بود اما در چند هفته اخیر این تیم نتایج خوبی کسب نکرد تا اینکه استقلال پس از 9 سال قهرمان شد.

سهم کم سلطان، شهریار و امپراطور در قهرمانی لیگ برتر

تا پایان لیگ بیست و یکم، 9 مربی تنها یک بار قهرمان لیگ برتر شدند. علی پروین اسطوره پرسپولیس که رکوردهای بی سابقه ای با این تیم در دهه 60 و 70 دارد، موفق شد در اولین دوره لیگ برتر با سرخپوشان قهرمان شود و این آخرین جام سلطان در دوران مربیگری اش بود. پس از او فرهاد کاظمی در دور دوم لیگ برتر با سپاهان قهرمان شد و مجید جلالی در دور سوم لیگ با یک پاس قد بلندتر از سپاهان و پرسپولیس بود تا نامش در تالار مربیگری ثبت شود. قهرمان لیگ برتر . . سپس فرانسیچ، علی دایی، افشین گاتبی، زلاتکو کرانچار، عبدالله ویسی و فرهاد مجیدی مربیانی بودند که تمام تلاش خود را کردند تا تنها یک بار قهرمان لیگ برتر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید