فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی مقابل یکدیگر

فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی مقابل یکدیگر

رقابت های هفته هفدهم لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور با برتری تیم های اول تا سوم جدول همراه بود تا استقلال، پرسپولیس و سپاهان به افت حریفان امیدوار باشند. و رقبا بدون هیچ تغییر کوچکی در موقعیت های خود.

بیست و یکمین دوره لیگ برتر با پایان تعطیلات زمستانی در حالی از سر گرفته شد که رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و استقلال همچنان ادامه دارد و شروع قدرتمندانه آنها با بردهای هفته هفدهم نشان از تسلیم نشدن دو تیم دارد. قهرمان این دوره از بازی ها را دارد.

آمار جذاب استقلال با بردهای تکراری

استقلال تهران از 5 بازی اخیر خود یک تساوی و 4 برد کسب کرده است. آبی های صوفیه در چهار بازی اخیر خود پیروز شده اند. شاگردان فرهاد مجیدی که خیلی زود به امتیاز 41 رسیدند، هواداران خود را بیش از هر زمان دیگری امیدوار کردند که بتوانند هشتگ های خود را با «شاه فرهاد» در فضای مجازی قرار دهند.

مجیدی از قلعه جدید عبور می کند

قرار گرفتن عنوان در اردوی آبی ها اتفاقی است که از امیرگله نویی به عنوان سرمربی استقلال رنگ و بوی جدی گرفت. او همچنان معتبرترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران به حساب می آید. نظرات فنی آنها را بپرسید. فرهاد مجیدی مثل دوران حضورش در مستطیل سبز خیلی زود توانست به قلب قلب های آبی تبدیل شود. او در 48 بازی به عنوان سرمربی استقلال رکورد 101 امتیازی را به نام خود ثبت کرد تا نه تنها ژنرال آبی ها را کنار بگذارد بلکه موفق ترین مربی فوتبال ایران در اوایل این فصل شود.

پرسپولیس کوتاه نمی آید

سرخپوشان پایتخت آماری مشابه استقلال در 5 بازی قبلی خود در لیگ برتر دارند. پس از تساوی مقابل پدیده در هفته چهاردهم، پرسپولیس دوباره روی سکو سقوط کرد تا نشان دهد در پنج سال متوالی تصمیمی برای واگذاری جایگاهش به استقلال ندارد.

پرسپولیس با وجود شکست در سوپرجام ایران، همچنان امیدوار است تا به صدر جدول لیگ برتر بازگردد تا پیروزی سه بر یک مقابل نساجی مازندران را به نمایش بگذارد که دست کمی از رقیب خود ندارد.

قرمزها که آرزوی کسب ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران را دارند، با وجود تمام مشکلات داخلی و انتقاداتی که پیشکسوتان به عملکرد یحیی می پردازند، همچنان قاطعانه به قهرمانی خود ادامه می دهند و در نتیجه حواشی را از بین می برند. این تیم در پایان هفته هفدهم 38 امتیازی شد تا اختلاف ظریف سه امتیازی با استقلال تهران را حفظ کند.

یحیی سعی می کند از استاد عبور کند

یحیی گل محمدی دو قهرمانی و دو سوپرجام با پرسپولیس دارد اما همچنان با برانکو ایوانکوویچ مقایسه می شود. عناوین مربیان نه تنها در استقلال بلکه در پرسپولیس هم متجلی است. یک روز افشین گاتبی امپراتور شد و برانکو با نظم مثال زدنی و تاکتیک های شکست ناپذیرش در طول سال ها استاد شد. حالا گل محمدی هم به دنبال کسب عنوان سرمربی کروات است تا در جدال با همتای خود در استقلال تهران نام خود را بالاتر از برانکو در ذهن هواداران حک کند.

شعله بنفش کم نمی شود

نگاهی گذرا به رقابت های بالای جدول نشان می دهد که پرسپولیس و استقلال دوباره دوگانگی فوتبال ایران را شعله ور کرده اند تا در ابتدای هر مسابقه چشم هوادارانشان به تلویزیون دوخته شود. هوادارانی که ماه ها در حسرت حضور در ورزشگاه هستند اما کارمندان وزارت ورزش و سازمان لیگ فوتبال برای رسیدن به این هدف تلاشی نمی کنند.

نتایج تیم های استقلال و پرسپولیس در بالای جدول نشان می دهد که آنها رقابت متفاوتی نسبت به سال های گذشته دارند. تیم هایی که امتیاز بیشتری به دست آوردند، اما رقابت شدید آنها در پایان هر هفته بازی، جایی امن برای نفس کشیدن نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید