فرهنگ اساس اقتصاد / جمعیت است. عامل قدرت در جغرافیای سیاسی و حکومت دینی


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820508

حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی گفت: تولد فرزندان و افزایش جمعیت حیات معصوم و عامل قدرت در جغرافیای سیاسی و حکومت داری دینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی، مدیر بنیاد فقهی حکومت داری اسلامی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فرزندخواندگی حیات معصوم و عامل قدرت در جغرافیای سیاسی و حکومت دینی است.

وی ادامه داد: هر چه جمعیت یک کشور بزرگتر و جوان تر باشد، این کشور قدرتمندتر، فعال تر، مولدتر، غنی تر است و فرهنگ جدید و قوی تری دارد.

حجت‌الاسلام صمصامی با بیان اینکه جمعیت عامل مهم فرهنگی و اقتصادی است، افزود: اقتصاد و فرهنگ تقریباً در هم تنیده شده‌اند که مقام معظم رهبری یکی از سال‌های اقتصاد و فرهنگ نامیدند.

مدیرعامل بنیاد حاکمیت اسلامی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای اقتصاد است، بیان کرد: اگر بحث اقتصاد را مطرح می کنیم به این معنا نیست که این عامل مهمتر از فرهنگ است، بلکه اقتصاد اقتصاد فرهنگ است و اگر فرهنگ مردم اصلاح شود، آنها اقتصاد درست خواهد شد اتفاق می افتد.

وی گفت: فرهنگ در حال تبدیل شدن به مولد، سالم، پویا، رو به رشد و غنی در اقتصاد است. در مقابل، فرهنگ اسراف، مصرف گرایی و اسراف وجود دارد که اقتصاد را مختل می کند.

حجت الاسلام صمصامامی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی ابرقدرت ها به علم و اقتصاد خود تکیه می کنند و پیشرفت می کنند. در ایران هم همینطور است. کشوری با این همه منابع و معادن انسانی و غنی نیاز به جمعیت زیادی دارد و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید