فرهنگ عاشورا دلیل اصلی اقتدار ایران در منطقه متلاطم خاورمیانه است


ساعت: 10:19
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887808

محمدجواد سجادی گفت: حضور روحیه جهادی و فرهنگ حسینی و شهادت طلبی باعث شد تا خون شهدای زیادی از جمله تهرانی مقدم، حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده برای دفاع از کشور و مقابله با طاغوت ریخته شود. این فرهنگ ناب از ما ایرانیان امروزی ساخت که در منطقه پرتلاطم خاورمیانه قوی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: برای ساختن ایرانی قدرتمند باید به موضوع فرهنگ و مکتب حسینی و در نظر گرفتن ادوار گذشته قبل و بعد از آن توجه ویژه داشت. پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ هشت ساله دفاعی، اگر به مقدسات نگاه کنیم، آثار فرهنگ حسینی به وضوح محسوس است.

وی افزود: همانطور که امام راحل فرمودند محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است که در واقع نتیجه کارآمدی مکتب عاشورا به تمام معناست که کشور و تمامیت ارضی آن را نجات داده است.

به گفته این کارشناس سیاسی؛ فرهنگ و مکتب حسینی در همه اعصار نقش اساسی خود را داشته است که از جمله می توان به مقاومت و مقابله با استبداد و استکبار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در تاریخ ایران اسلامی در گذشته به ویژه در دوران پهلوی کشور ما در همه زمینه ها اعم از فرهنگی، سیاسی و فساد به نوعی تحقیر شده بود و همه این مسائل با پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی حل شد. برکت فرهنگ حسینی و مکتب پاک حسینی و این تصمیم گرفته شد.

سجادی خاطرنشان کرد: وقتی از فرهنگ و مکتب حسینی صحبت می کنیم، تأثیر آن را در دفاع از کشور در برابر تهاجم دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی می بینیم.

وی افزود: از فرهنگ و سنت شهادت امام حسین(ع) می توان به روش و منش شهادت اشاره کرد که هرکس باید در زندگی خود الگو قرار دهد.

وی افزود: جوانان بسیجی در دوران دفاع مقدس با پیروی از مکتب حسینی با دستان خالی در مقابل دشمنان قرار گرفتند و تا پیروزی جنگیدند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح می کند: اگر هر بار در مقابل آشوب ها و توطئه های دشمنان اسلام پیروز هستیم به این دلیل است که پیرو فرهنگ حسینی و مکتب عاشورا هستیم که مانع سقوط و شکست ایران اسلامی شد.

وی تصریح کرد: در واقع با حضور شهید سردار سلیمانی در منطقه توانسته ایم فرهنگ حسینی را ترویج دهیم، در واقع فرهنگ شهادت و شهادت را در مقابل گروهک ها، داعش، دشمنان و دشمنان اسلام ترویج کرده ایم. نظام اسلامی در داخل و خارج از مرزها و این پیروزی نهایی است

وی افزود: برای داشتن ایران قدرتمند همچنان وجود مدارس عاشورا و حسین(ع) یکی از الزامات است و اگر به اوایل انقلاب برگردیم در آن زمان ایران سیم خاردار معمولی نداشت. یک جنگ تحمیلی اما امروز کشورمان بزرگترین صادرکننده پهپاد است با وجود دانشمندان جهادگر روسیه به عنوان قدرتمندترین کشور جهان شناخته می شود.

سجادی افزود: برخورداری از روحیه جهادی و فرهنگ حسینی و شهادت باعث شد که خون شهدای زیادی از جمله تهرانی مقدم، حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده در دفاع از کشور ریخته شود و در مقابل طاغوت ایستادگی کند و این همان چیزی است که ما داریم. فرهنگ ناب امروز ایرانیان قوی را انجام داده است بیایید منطقه ای طوفانی در خاورمیانه داشته باشیم.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید