فرودگاه کوم بدون شک به بهره برداری می رسد/ 88 درصد مصوبات سفرهای ریاست جمهوری زیرساختی است


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821847

معاون عمرانی منطقه با اشاره به اینکه 88 درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری زیرساختی است، گفت: بی شک فرودگاه کوم راه اندازی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابراهیم معتمدی ظهر امروز در نشست خبری با عنوان «مصوبات سفر رئیس جمهور به استان» با بیان اینکه رویکرد دولت جهادی و ارتباطی با مردم است، اظهار کرد: در 69 روز گذشته 438 جلسه برگزار شده که بیشتر آنها مربوط به حل و فصل است. چالش ها و مسائل.
وی ادامه داد: پیرو ابلاغ مصوبات، دبیرخانه به سرعت راه اندازی شد و بر صدور مصوبات به صورت روزانه نظارت می شود.
معاون عمرانی با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور 156 مصوبه دارد، گفت: این مصوبات در چند بند تقسیم می شود. این قطعه واقعی با 77 پروژه است که 48 درصد مصوبات است که بسیاری از این پروژه ها در 31/4 اجرا می شود و حدود 2 میلیارد وام برای آن اعطا شده است.
وی گفت: بخشی دیگر از مصوبات مربوط به سرمایه گذاری است که 2 درصد این مصوبات را تشکیل می دهد و هزار و پانزده میلیارد وام اعطا شده است.
معتمدی با اشاره به اینکه بخشی از این مصوبات مربوط به تسهیلات است که 6 درصد از مصوبات را شامل می شود، گفت: بخش اعتبار، بخش مجوز و بخش دستور بررسی بستگی به نوع پیگیری و نوع اعتبار دارد. پاسخ تایید
وی افزود: رمز موفقیت در اجرای این مصوبات تنها پیگیری است. بر اساس این فهرست، پروژه ها و نیابت های آنها در سایت استانداری منتشر می شود تا مسئولان پاسخگو باشند.
معاون عمرانی با اشاره به اینکه 88 درصد از 156 تصمیم زیربنایی است، گفت: عمده این پروژه ها مربوط به سال های 1400 تا 1402 است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مصوبات این سفر مربوط به پروژه های مسکن، راه، بهداشت و درمان، اشتغال و آسیب های اجتماعی است.
معتمدی با اشاره به 924 هکتار زمین گفت: 924 هکتار زمین در اختیار استان قرار گرفته است. این اراضی در استان بود اما مدیریت آن در دست استان نبود که در این سفر به استان واگذار شد.
وی ادامه داد: از این میزان 42 هکتار به شهر ICT، 560 هکتار به زمین مسکونی، 30 هکتار به ساماندهی زمین حاشیه شهر با اولویت پارک جوان، 180 هکتار برای مراقبت های اجتماعی و مددجویان و کمیته حمایت و … اختصاص دارد. .، 5 هکتار برای محوطه ایستگاه جمکا.
معاون عمرانی با اشاره به اینکه 30 مصوبه از 156 مصوبه قابل توجه بوده است، گفت: این 30 مصوبه که برای 30 پروژه است به هر یک از معاونت های استانداری واگذار شده است تا آنها را پیگیری کنند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه کوم گفت: فرودگاه کوم قطعا افتتاح می شود زیرا از رئیس جمهور گرفته تا مراجع تقلید و مدیران استانی و مردمی همه بر افتتاحیه تاکید دارند.
معتمدی افزود: در حوزه فرودگاه استان هیچ مشکلی نداریم و وظیفه ما تامین زیرساخت ها و راه ورودی است که انجام خواهیم داد. همچنین سرمایه گذار در فرودگاه یک نماینده تام الاختیار تعیین کرده است که فرودگاه را تکمیل خواهد کرد. ما همچنین ارتباط سرمایه گذار با مدیران را حذف خواهیم کرد و اقداماتی را برای سرعت بخشیدن به امور انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: در مورد فرودگاه باید مسائل اساسی مطرح شود تا در آینده دچار مشکل نشویم و این اتفاقات در گذشته رخ نداده است. ابتدا باید از سازمان هواپیمایی کشوری که طرح را صادر می کند مجوز گرفته شود.
معاون ساخت و ساز با اشاره به پروژه مونوریل گفت: مشاور حمل و نقل مونوریل بر وجود مونوریل تاکید دارد اما با رویکرد گردشگری.
وی گفت: در بحث شبکه فاضلاب 41 درصد پیشرفت داشته ایم در حالی که عرف ملی 61 درصد است و باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم. همچنین فاضلاب استان باید نسبت به کیفیت استان و تصفیه خانه اقدامات لازم را انجام دهد.
معتمدی افزود: امیدواریم تا 2 سال آینده مشکلات برق استان به طور کامل مرتفع شود و برای امسال نیز تلاش می کنیم کمترین امنیت را در حوزه صنعت داشته باشیم و امنیت در حوزه منازل نیز وجود دارد. اصلا قابل قبول نیست.»
معاون عمرانی پردیزان با اشاره به اینکه 31 تیرماه امسال ورزشگاه 4500 نفری پردیزان تکمیل می شود، گفت: منابع تکمیل و به کارفرما و سرمایه گذار تحویل داده شده است و طبق قرارداد و تعهد این استادیوم، او در 31 ژوئیه تکمیل و تحویل خواهد شد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید