فروش رایگان چهارمین روانگردان دنیا در جنوب شرق کشور! خوشبو کننده دهان یا ماهیتابه


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878147

در حالی که ماده مخدر پان یا ناس که عنوان چهارمین روانگردان جهان را به خود اختصاص داده است، در سیستان و بلوچستان توسط دلالان و غرفه های سیستان و بلوچستان به صورت آزاد به فروش می رسد، این روزها عدم مقابله جدی با این معضل مرتفع شده است. کاربران آن باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون ، اعتیاد همان طور که از نامش پیداست به معنای وابستگی شدید انسان به چیزی است، اما عموم مردم اعتیاد را به نام ماده مخدر می شناسند، هر دارویی که بخواهد.

اعتیاد به مواد مخدر هم برای جامعه و هم برای مصرف کننده بسیار خطرناک است و باعث بروز بیماری های روحی و جسمی زیادی می شود که گاهی اوقات تا سال ها غیر قابل جبران است.

ماده مخدر جدیدی که هم اکنون در شهرهای استان های جنوب شرقی کشور به صورت گسترده توزیع می شود و برای اکثر جوانان اعتیادآور شده است پان پراگ و گوتا است که به دلیل طعم خاص و گزنده آن در بین جوانان و کودکان بسیار یافت می شود. طرفداران

داروی پان در دستان کودکان و نوجوانان چابهاری

حضور گسترده مواد مخدر پان پراگ در شهرستان چابهار، نوجوانان و کودکان زیادی را به آنها معتاد کرده است. اما فروش این دارو در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان قابل مشاهده است.

شهرستان چابهار یکی از شهرهایی است که این دارو به دلیل همجواری با پاکستان و نفوذ فرهنگ و آداب و رسوم آن وارد کشور می شود که از پاکستان به صورت قاچاق وارد کشور می شود و سپس وارد آن شهر می شود.

اگر به شهر چابهار رفته باشید، سرخ شدن زمین و دیوارهای شهر گواه اعتیاد جوانان به این ماده مخدر است که عمدتاً به دلیل قیمت پایین و شیوع بالای این ماده است.

همچنین در برخی از مناطق شهر یک کارگاه کاملاً غیربهداشتی در حومه شهر وجود داشت که مواد مخدر را تولید و سپس به فروش می رساند.

فروش داروهای تابه در بسته های خوشبو کننده دهان

در همین رابطه محمد رضایی کارشناس بهداشت در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مضرات فراوان این دارو گفت: در ترکیبات پان پراکو نوع جدیدی از این دارو به نام گوتکا مواد سرطان زا مانند به عنوان آرسنیک کربنات، منیزیم و سرب مشاهده شده است. همین ماده، داروی ناس است.

وی با بیان اینکه این دارو در بسته بندی شیک به بهانه خوشبو کننده دهان وارد بازار شده است، تصریح کرد: این دارو آسیب جدی به بدن انسان وارد می کند و آسیب و عفونت دهان و دندان و همچنین سرطان معده از اصلی ترین آن ها است. عوارض این داروی خارجی ..

رضایی با بیان اینکه آلودگی محیط زیست یکی دیگر از عوارض مصرف این دارو است، گفت: مواد به کار رفته در این دارو با تف کردن بزاق در پیاده روها و معابر عمومی علاوه بر زشت شهر باعث افزایش ترشح بزاق در دهان و صورت می شود. بیماری هایی مانند هپاتیت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید